Can People Learn Computer-Mediated Collaboration By Following a Script?Zu finden in: Scripting Computer-Supported Collaborative Learning, 2007
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Our central hypothesis is that partners who jointly work on a task in a computer-mediated setting following a cooperation script, can acquire collaborative skills that will help to improve the collaboration in subsequent tasks as well as their outcome. In an experimental study, a cooperation script was provided for a first computer-meditated collaboration in one experimental condition. Meantime, in a different experimental condition, the collaborators observed a model-collaboration. Learning effects of script and model were expected to become evident in the process and outcome of a second, unscripted computer-mediated collaboration. Compared to two control conditions (a condition with unsupported collaboration during the learning phase and a condition without a learning phase) both the script condition and the model condition showed positive effects on process and outcome during the application phase. This leads to the conclusion that cooperation scripts can indeed constitute a promising instructional method to promote collaborative competences and to improve subsequent computer-mediated collaboration.
Von Nikol Rummel, Hans Spada im Buch Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (2007) im Text Can People Learn Computer-Mediated Collaboration By Following a Script? Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | H. Barrows , John Seely Brown , Allan Collins , Donald F. Dansereau , Edward L. Deci , Pierre Dillenbourg , Fabian Hermann , Jean Lave , S. E. Newmann , A. M. O'Donnell , Nikol Rummel , Richard M. Ryan , Hans Spada , Etienne Wenger | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | collaboration scripts können die Motivation der Lernenden verringern | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | collaboration scriptcollaboration script , Motivationmotivation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- DELFI 2021 (Andrea Kienle, Andreas Harrer, Jörg M. Haake, Andreas Lingnau) (2021)
- Herausforderungen bei der Integration von Teamarbeit in die Lehre am Beispiel einer Lehrveranstaltung aus der Informatik (Anja Hawlitschek, Galina Rudolf, Sebastian Zug)
Volltext dieses Dokuments
Scripting science inquiry by applying a scaffolded software design framework: Artikel als Volltext (: , 96 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.