Personen mit Har
Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
---|---|---|
Tenshi Hara |
Geführte Auswahl von IT-basierten Lehr/Lern-Werkzeugen (2017) (erschienen in DeLFI 2017) Weißt Du es oder rätst Du noch? (2019) | |
Mikako Harada |
Knowledge Territory (2001) | Siehe Knowledge Territory (2001) |
Yasunori Harada |
Analyzing Viscuit Programs Crafted by Kindergarten Children (2020) How Can Children Express Their Intentions Through Coding? (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) | |
James Haralambides |
A multilevel, multidimensional undergraduate course and lab experience on embedded multimedia systems (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) | |
Andreas Harapat |
Allgemeinbildender Informatikunterricht (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit) | |
Yuval Noah Harari | Siehe Yuval Noah Harari | Siehe Yuval Noah Harari |
Donna Haraway | Siehe Donna Haraway | Siehe Donna Haraway |
Ed Harcourt |
Simulation, design abstraction, and SystemC (2007) (erschienen in Computer Science Education 2/2007) | |
Angelika Hardegger |
Schwieriger Wechsel in den digitalen Modus (2017) «Man kann vor der Informatik nicht davonlaufen» (2017) | |
Ben Hardekopf |
Syntax-based Improvements to Plagiarism Detectors and their Evaluations (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) | |
Sonja Hardell |
Big Data in der Hochschullandschaft (2018) Bildung in der digitalen Bildungsrevolution? (2020) | |
Moritz Harder |
Online-Risiken und -Chancen (2022) Immer erreichbar?! (2013) | |
Garrett Hardin |
The Tragedy of the Commons (1968) | Siehe The Tragedy of the Commons (1968) |
Letitia Harding |
Education for Tomorrow (2013) | Siehe Education for Tomorrow (2013) |
Luke Harding |
Edward Snowden (2014) | Siehe Edward Snowden (2014) |
R. D. Harding |
Computer-Aided Teaching of Applied Mathematics (1974) (erschienen in Rechner-Gestützter Unterricht) | |
Charles Hardnett |
Computer science olympiad (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) | |
Moritz Hardt |
Fairness and Machine Learning (2023) | Siehe Fairness and Machine Learning (2023) |
Ryan Hardt |
SPOCK (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) | |
Grazyna Hardt-Olejniczak |
Informatics and ICT in Polish Education System (2005) (erschienen in From Computer Literacy to Informatics Fundamentals) | |
Thomas Hardwig |
Digitalisierung im Schulsystem 2021 (2021) Stand der Nutzung digitaler Medien an Berliner Schulen und Erwartungen der Berliner Lehrkräfte (2024) Berliner Erfahrungen mit der Nutzung dienstlicher digitaler Endgeräte in der Schule (2024) |
|
Cynthia Hardy |
The SAGE Handbook of Organization Studies (2006) | Siehe The SAGE Handbook of Organization Studies (2006) |
Ilonca Hardy |
Anspruchsvolle Lernaufgaben (2014) (erschienen in Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik) | |
Sandro Hardy |
Designimplikationen für eine digitale Lesewerkstatt (2010) (erschienen in DeLFI 2010) | |
Megan Hardy Frankosky |
ENGAGE (2015) CS principles goes to middle school (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) A Practical Guide to Developing and Validating Computer Science Knowledge Assessments with Application to Middle School (2015) |
|
Brian K. Hare |
Classroom interventions to reduce failure & course withdrawal in CS1 (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Booting Into AI (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) | |
David Harel | Siehe David Harel | Siehe David Harel |
Idit Harel | Siehe Idit Harel | Siehe Idit Harel |
Tim Harford |
Weil ich statt meiner Frau mein Smartphone streichelte (2019) | Siehe Weil ich statt meiner Frau mein Smartphone streichelte (2019) |
Eszter Hargittai | Siehe Eszter Hargittai | Siehe Eszter Hargittai |
Julian Hargreaves |
Electronic [re]constitution of groups (2006) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 1) | |
Hans Peter Hari |
Erfahrungen zur berufspraktischen Ausbildung Schulpraktischer Heilpädagoginnen und -pädagogen (1995) (erschienen in Lehrerbildung für die Heil-/Sonderpädagogik: Schulische Heilpädagogik) | |
Johann Hari |
Stolen Focus (2022) | Siehe Stolen Focus (2022) |
N. Hari Narayanan |
Implementing studio-based learning in CS2 (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) Exploring studio-based instructional models for computing education (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) Constructive and collaborative learning of algorithms (2003) (erschienen in SIGCSE 2003) Transforming the CS classroom with studio-based learning (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Enriching computing instruction with studio-based learning (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) | |
Nick Harkaway |
The Blind Giant (2012) | Siehe The Blind Giant (2012) |
Robert M. Harlan |
Parallel threads (1995) (erschienen in SIGCSE 1995) The Khepera robot and the kRobot class (2001) (erschienen in SIGCSE 2001) Creating emergent behaviors (2005) (erschienen in SIGCSE 2005) Searching in parallel (1991) (erschienen in SIGCSE 1991) | |
James Harland |
Exploring programming assessment instruments (2011) | Siehe Exploring programming assessment instruments (2011) |
Danielle Harlow |
Floors and Flexibility (2015) Identifying elementary students' pre-instructional ability to develop algorithms and step-by-step instructions (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) Fourth Grade Students Reading Block-Based Programs (2015) Exploring Quantum Reversibility with Young Learners (2020) Getting Started in Teaching and Researching Computer Science in the Elementary Classroom (2015) | |
Danielle B. Harlow |
Starting from Scratch (2018) | Siehe Starting from Scratch (2018) |
Lisa L. Harlow |
Broadening participation in computing (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) | |
Mark van Harmelen |
Personal Learning Environments (2006) | Siehe Personal Learning Environments (2006) |
Andrea J. Harmer |
Engagement in Science and New Media Literacy (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level) | |
J. Christine Harmes |
Technology as a Classroom Tool (2006) (erschienen in Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level) | |
Sari Harmoinen |
Ice Age is Approaching (2021) | Siehe Ice Age is Approaching (2021) |
Detlef Harms |
Nicht ohne meine Daten (2002) (erschienen in Professionalität stärken) | |
Douglas Harms |
Using a PDP-11/10 to teach content and history in computer organization courses (2001) (erschienen in SIGCSE 2001) | |
Douglas E. Harms |
A Java implementation of the myro API for using personal robots in CS1 (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Community engagement and service learning opportunities in computer science (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) | |
Ute Harms |
Formate fachdidaktischer Forschung (2012) | Siehe Formate fachdidaktischer Forschung (2012) |
J. Harold Pardue |
Integrating collaborative problem solving throughout the curriculum (1996) (erschienen in SIGCSE 1996) | |
Barry Harper |
A Visual Learning Design Representation to facilitate dissemination and reuse of innovative pedagogical strategies in University Teaching (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design) | |
Brian Harper |
Ensuring Sustainability and Progression for Students Interested in Technology Careers (2023) (erschienen in WIPSCE '23) | |
David G. Harper |
Education for a Digital World (2008) | Siehe Education for a Digital World (2008) |
F. Maxwell Harper |
Recommenders Everywhere (2007) | Siehe Recommenders Everywhere (2007) |
Richard Harper |
The Myth of the Paperless Office (2001) Being Human (2008) Vom Teenagerleben zur viktorianischen Moral und zurück (2006) | |
Robert Harper 0001 |
Report of the 2008 SIGPLAN programming languages curriculum workshop (2009) (erschienen in SIGCSE 2009) | |
Erik Harpstead |
Learning Curve Analysis for Programming (2016) (erschienen in ICER 2016) | |
Sebastian Harrach |
Best practices for peer feedback in interdisciplinary research groups (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Optimizing collaborative learning processes by using recommendation systems (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) | |
Khaled A. Harras |
Getting CS undergraduates to communicate effectively (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) | |
Andreas Harrer | Siehe Andreas Harrer | Siehe Andreas Harrer |
Peter Harrich |
E-Learning Evaluation an der PH Kärnten 2012 (2013) | Siehe E-Learning Evaluation an der PH Kärnten 2012 (2013) |
Bettina Harriehausen-Mühlbauer |
Lufthansa Privacy Quiz (2012) Lufthansa Privacy Quiz - Mobile Gaming für Smartphones (2013) | |
Pat Harrigan |
First Person (2004) | Siehe First Person (2004) |
Alka Harriger |
A data processing communication skills course (1986) (erschienen in SIGCSE 1986) | |
Marius Harring |
Digitale Bildung (2018) Das digitale Feedback-Portfolio (2024) | |
Brian Harrington |
The Code Mangler (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Tracing vs. Writing Code (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) TA Marking Parties (2018) (erschienen in ICER 2018) |
|
Jan L. Harrington |
The computer background of incoming freshman (1988) (erschienen in SIGCSE 1988) A joint first year program for computer science and information systems (1995) (erschienen in SIGCSE 1995) | |
Brian Harrington 0001 |
Unexpected Tokens (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) On the Effect of Question Ordering on Performance and Confidence in Computer Science Examinations (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) | |
Eric Harris |
Ambient wood (2004) | Siehe Ambient wood (2004) |
Judith Harris | Siehe Judith Harris | Siehe Judith Harris |
Justin Harris |
No Task Left Behind? | Siehe No Task Left Behind? |
Phillip Harris |
Policies Governing Educational Technology Practice and Research (2014) | Siehe Policies Governing Educational Technology Practice and Research (2014) |
Tristan Harris | Siehe Tristan Harris | Siehe Tristan Harris |
William C. Harris |
Successful associate degree programs in the computing sciences (1993) (erschienen in SIGCSE 1993) | |
Colin Harrison |
E-learning technology - Convergence with the mainstream (2002) E-learning technology - Convergence with the mainstream (2002) | |
Gill Harrison |
A computer-based test to raise awareness of disability issues (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) | |
Jeffery Harrison |
An Analysis Of The Effectiveness Of Podcasting As A Supplemental Instructional Tool (2007) | Siehe An Analysis Of The Effectiveness Of Podcasting As A Supplemental Instructional Tool (2007) |
Mark Harrison |
Virtual Freedom (2009) | Siehe Virtual Freedom (2009) |
Matthew Harrison |
Supporting Primary Students with Disabilities and Neurological Differences in Developing Digital Thinking Skills Through an Inclusive Game-Making Club (2023) | Siehe Supporting Primary Students with Disabilities and Neurological Differences in Developing Digital Thinking Skills Through an Inclusive Game-Making Club (2023) |
Steve Harrison |
Proto-computational Thinking (2017) | Siehe Proto-computational Thinking (2017) |
Susan M. Harrison |
Opening the eyes of those who can see to the world of those who can't (2005) (erschienen in SIGCSE 2005) | |
Gadi Har-Shai |
Teaching Computer Science Soft Skills (2015) Teaching computer science soft skills as soft concepts (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) | |
Rachel Harsley |
Learning Together (2015) Incorporating Analogies and Worked Out Examples as Pedagogical Strategies in a Computer Science Tutoring System (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) | |
Mindy Hart |
A novel approach to K-12 CS education (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) | |
Mindy L. Hart |
Making contact with the forgotten k-12 influence (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) | |
Heike Härtel |
Bestehende Ansätze zu Systemlösungen für den IT-Einsatz in Deutschlands Schulen (2002) | Siehe Bestehende Ansätze zu Systemlösungen für den IT-Einsatz in Deutschlands Schulen (2002) |
Hermann Härtel |
Das OLPC-Pilotprojekt in Äthiopien (2009) (erschienen in Ein Laptop für jedes Kind (OLPC)) Interactive Learning Programs for UNIX-Machines (1990) (erschienen in ICCAL '90) | |
Eva Hartell |
Teachers´ Self-Efficacy in Assessment in Technology Education (2017) | Siehe Teachers´ Self-Efficacy in Assessment in Technology Education (2017) |
Hannes Hartenstein |
Grasping the Concept of Decentralized Systems for Instant Messaging (2022) | Siehe Grasping the Concept of Decentralized Systems for Instant Messaging (2022) |
Andreas Härter |
Leseförderung in der Lehrerbildung für die Sekundarstufe (1994) (erschienen in Fachdidaktik Deutsch) | |
Brad Hartfield |
Learning HCI design (1992) (erschienen in SIGCSE 1992) | |
Thilo Harth |
Design Thinking for Inclusive Community Design: (How) Does it Work? (2018) | Siehe Design Thinking for Inclusive Community Design: (How) Does it Work? (2018) |
Katja Hartig |
Computergestützte, adaptive und verhaltensnahe Erfassung informations- und kommunikationstechnologiebezogener Fertigkeiten (ICT-Skills) (CavE-ICT) (2016) Convergent Evidence for the Validity of a Performance-Based ICT Skills Test (2019) | |
Hendrik Härtig |
Medieneinsatz im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht (2018) | Siehe Medieneinsatz im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht (2018) |
Andreas Hartinger |
Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik (2014) Kompetenzerwerb im Sachunterricht fördern und erfassen (2007) Handbuch Didaktik des Sachunterrichts (2015) |
|
Amy C. Hartl |
Pair programming for middle school students (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) |
|
Michael Hartle |
Plug'n'Present (2008) (erschienen in DeLFI 2008) | |
Kendall Hartley |
K-12 Educators as Instructional Designers (2006) (erschienen in Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level) | |
Stephen Hartley |
Enhancing teaching using the Internet (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) | |
Stephen J. Hartley |
Experience with the language SR in an undergraduate operating systems course (1992) (erschienen in SIGCSE 1992) «Alfonse, your Java is ready!» (1998) (erschienen in SIGCSE 1998) «Alfonse, give me a call!» (2001) (erschienen in SIGCSE 2001) More Experience with MINIX in an Operating Systems Lab (1993) (erschienen in Computer Science Education 2/1993) A hypermedia lab manual for operating systems (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) A comparison of operating systems courseware (1999) (erschienen in SIGCSE 1999) «Alfonse, you have a message!» (2000) (erschienen in SIGCSE 2000) An Operating Systems Laboratory Based on the SR (Synchronizing Resources) Programming Language (1992) (erschienen in Computer Science Education 3/1992) | |
Janet Hartman |
Data parallel programming (1993) (erschienen in SIGCSE 1993) «Real world» skills vs. «school taught» skills for the undergraduate computer major (1990) (erschienen in SIGCSE 1990) Getting started with parallel programming (1990) (erschienen in SIGCSE 1990) A compendium of multimedia tools for all budgets (1999) (erschienen in SIGCSE 1999) Teaching a course in parallel processing with limited resources (1991) (erschienen in SIGCSE 1991) Approaches to teaching parallel processing on the undergraduate level (abstract) (1993) (erschienen in SIGCSE 1993) | |
Christian Hartmann | ||
Ernst Andreas Hartmann |
Zukunft der Arbeit in Industrie 4.0 (2015) | Siehe Zukunft der Arbeit in Industrie 4.0 (2015) |
Evelin Hartmann |
«Eltern sollten endlich darauf vertrauen, dass jedes Kind lernen will» (2018) | Siehe «Eltern sollten endlich darauf vertrauen, dass jedes Kind lernen will» (2018) |
Frank Hartmann | Siehe Frank Hartmann | Siehe Frank Hartmann |
Joseph Hartmann |
Heinz von Foerster 90 (2001) | Siehe Heinz von Foerster 90 (2001) |
Lea Hartmann |
Lehrer klagen über «toxische Mischung» (2019) | Siehe Lehrer klagen über «toxische Mischung» (2019) |
Lucius Hartmann | ||
Marco Hartmann |
Programming concepts and misconceptions in grade 5 and 6 children (2022) | Siehe Programming concepts and misconceptions in grade 5 and 6 children (2022) |
Maren Hartmann |
Digitale Medientechnologien (2011) Undercurrents: Postkolonialer Cyberfeminismus, eine Mailingliste und die Netzwerkgesellschaft (2006) | |
Martin Hartmann |
Brutales Menschenbild (2022) | Siehe Brutales Menschenbild (2022) |
Tilo Hartmann |
Let´s compete! (2007) | Siehe Let´s compete! (2007) |
Werner Hartmann | Siehe Werner Hartmann | Siehe Werner Hartmann |
Wilfried Hartmann |
Schreibprozesse im medialen Wandel (2004) | Siehe Schreibprozesse im medialen Wandel (2004) |
Elizabeth Hartnell-Young |
ePortfolios in Australian Schools (2006) (erschienen in Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers) | |
R. Hartog |
Qualitative Simulation and Knowledge Representation for Intelligent Tutoring (1989) (erschienen in ICCAL '89) | |
Rob J.M. Hartog |
Virtual Experiments in University Education (2009) (erschienen in Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education) | |
Heather K. Harton |
Engaging students in specification and reasoning (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) | |
Sigrid Hartong | Siehe Sigrid Hartong | Siehe Sigrid Hartong |
Sebastian Hartte |
WebTasks (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) | |
Anja Hartung |
Jahrbuch Medienpädagogik 10 (2014) Das handelnde Subjekt und die Medienpädagogik (2013) Hörmedien als Quelle kindlicher Selbst- und Welterfahrung (2014) Voraussetzungen für Lern- und Bildungsprozesse in der intergenerationellen medienpädagogischen Praxis (2012) (erschienen in Digital native oder digital naiv?) Projekt Identität (2007) |
|
Lukas Hartung |
Schnell zu erfassen (2017) (erschienen in DeLFI 2017) | |
Manuel J. Hartung |
Leben im Befehlston (2017) | Siehe Leben im Befehlston (2017) |
Marion Hartung |
Aufbau von Blended Learning mit der open source E-Lernplattform ILIAS an einer Campus-Universität (2003) (erschienen in Digitaler Campus) | |
Ralph Hartung |
Standards für die Medienbildung? (2006) | Siehe Standards für die Medienbildung? (2006) |
Silvia Hartung |
Akademische Medienkompetenz im Schnittfeld von Lehren, Lernen, Forschen und Verwalten (2014) (erschienen in Grundbildung Medien in pädagogischen Studiengängen) E-Portfolios und persönliches Wissensmanagement (2013) (erschienen in E-Portfolio an der Schnittstelle von Studium und Beruf) Einführung in die E-Portfolio-Arbeit mit einem Online-Kurs (2012) | |
Viola Hartung-Beck |
Schulische Organisationsentwicklung und Professionalisierung (2009) | Siehe Schulische Organisationsentwicklung und Professionalisierung (2009) |
Anja Hartung-Griemberg |
Medien und Lebensalter: Höheres Lebensalter (2022) | Siehe Medien und Lebensalter: Höheres Lebensalter (2022) |
Fabia Hartwagner |
Medienkompetenz im Schulalltag (2014) | Siehe Medienkompetenz im Schulalltag (2014) |
Folke Hartwig |
Analoge Schule ist unverzichtbar (2020) | Siehe Analoge Schule ist unverzichtbar (2020) |
Ronald Hartwig |
Informatikgrundlagen und Mensch-Computer-Kommunikation (2004) (erschienen in CSCL-Kompendium) | |
Uta Hartwig |
Drogen, ihre Wirkung und Gefahren (2006) | Siehe Drogen, ihre Wirkung und Gefahren (2006) |
Brian Harvey | Siehe Brian Harvey | Siehe Brian Harvey |
Leslie Harvey |
How do Quiz and Homework Submission Times Affect Students' Performance in a Flipped CS1 Class? (2020) (erschienen in ICER 2020) | |
Terry Harvey |
Field Experiences in Teaching Computer Science (2015) Combining multiple pedagogies to boost learning and enthusiasm (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) | |
Valerie J. Harvey |
UML tools (2007) | |
Mark Harwardt |
Lernen im Zeitalter der Digitalisierung (2023) | |
Cliff Harwood |
The Importance of the Conceptual in Progressing Technology Teaching and Learning (2017) |
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
HTML-File: 20.12.2024
(c) beat.doebe.li 1996-2024 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)