/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Preparing the Next Generation of Teachers

Revamping Teacher Education for the 21st Century
Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Aman Yadav, Chrystalla Mouza

iconZusammenfassungen

Computational Thinking in EducationIn this chapter, we will discuss the need to prepare future teachers in computing and how teacher educators can bring computational ideas within teacher education courses. To inform how we can prepare preservice teachers to teach computer science and computational thinking (CS/CT) ideas, we need to understand current efforts in integrating CS/CT in teacher education and their influence on teacher outcomes. We sought to investigate the following question: What curriculum/interventions are being used with preservice teachers to learn about CT/CS? Typically, CT/CS curriculum for preservice teachers has either focused on skills and knowledge related to CS/CT (n = 9), the pedagogical skills associated with teaching CT/CS (n = 1), or a combination of the two (n = 5). Drawing upon rich literature on how teachers learn and develop and the current work on educating future teachers in computational thinking and computer science (see Yadav et al., 2014; Mouza et al., 2017), this chapter will discuss models to integrate CS/CT within teacher education curriculum.
Von Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Aman Yadav, Chrystalla Mouza im Buch Computational Thinking in Education (2021) im Text Preparing the Next Generation of Teachers

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
James Atlas, Ulf Dalvad Berthelsen, Allison Elliott Tew, Ria Galanos, Leila Goosen, Mark Guzdial, Susanne E. Hambrusch, Terry Harvey, Fredrik Heintz, John T. Korb, Anna Beata Kwiatkowska, Linda Mannila, Chris Mayfield, Elsa Mentz, Briana B. Morrison, Chrystalla Mouza, Lijun Ni, Lori L. Pollock, Maciej M. Syslo, J. L. van der Walt, Aman Yadav, Ninger Zhou

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Curriculum / Lehrplancurriculum, Informatikcomputer science, LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 Computer Science Education 4/20086, 2, 10, 3, 10, 1, 4, 3, 1, 4, 7, 14121367
2011 SIGCSE 2011 (Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker, Laurie A. Smith King, David R. Musicant) 3, 9, 1, 10, 1, 2, 5, 1, 2, 8, 2, 3303103350
2015 SIGCSE 2015 (Adrienne Decker, Kurt Eiselt, Carl Alphonce, Jodi Tims) 18, 16, 13, 16, 17, 6, 6, 7, 4, 1, 1, 5479243198
2015 local web  ISSEP 2015 (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) 11, 3, 12, 1, 4, 7, 1, 3, 3, 7, 4, 2181462647
2017 Proceedings of the 12th Workshop on Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2017, Nijmegen, The Netherlands, November 8-10, 2017 (Erik Barendsen, Peter Hubwieser) 7, 2, 7, 2, 2, 2, 1, 2, 2, 5, 2, 242832434
2018 local web  SIGCSE 2018 (Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia, Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones) 16, 9, 11, 1, 6, 11, 1, 5, 6, 7, 7, 43010604595
2021 local  Computational Thinking in Education (Aman Yadav, Ulf Dalvad Berthelsen) 8, 9, 8, 2, 12, 1, 4, 10, 2, 7, 2, 5111335247
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 local web  The effect of incorporating cooperative learning principles in pair programming for student teachers (Elsa Mentz, J. L. van der Walt, Leila Goosen) 4, 2, 8, 5, 6, 1, 5, 4, 1, 3, 2, 5165224
2011 local web  Building a community to support HS CS teachers (Lijun Ni, Mark Guzdial, Allison Elliott Tew, Briana B. Morrison, Ria Galanos) 4500
2011 local web  Introducing computational thinking in education courses (Aman Yadav, Ninger Zhou, Chris Mayfield, Susanne E. Hambrusch, John T. Korb) 7400
2015 local web  Introducing a New Computer Science Curriculum for All School Levels in Poland (Maciej M. Sysło, Anna Beata Kwiatkowska) 1, 2, 2, 9, 1, 6, 1, 3, 2, 2, 2, 2692199
2015 local web  Field Experiences in Teaching Computer Science (Lori L. Pollock, Chrystalla Mouza, James Atlas, Terry Harvey) 1100
2017 local web  Computer Science Teacher Professional Development (Aman Yadav) 4200
2018 local web  Computational Thinking for All (Fredrik Heintz, Linda Mannila) 2900

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.