Policies Governing Educational Technology Practice and ResearchPhillip Harris, Donovan R. Walling
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 627 bis 640), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The purpose of this chapter is initially to examine the nature and characteristics of US federal policy regarding uses of technology for instruction in public elementary and secondary education. As a centering document the authors use Transforming American Education: Learning Powered by Technology, the US National Educational Technology Plan 2010, issued November 9, 2010. Subsequently they use this examination to frame a discussion of policy and technology from an international perspective. A key question concerns the multiple roles of research. Thus, the authors broadly survey US federal policy on educational technology and support for research on such technology as identified in policy. This discussion is then extended to sample international viewpoints on policy, research, and practice in various nations. Included in this discussion is consideration of English as the de facto language of technology and how English dominance affects teaching and learning.
Von Phillip Harris, Donovan R. Walling im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Policies Governing Educational Technology Practice and Research Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Lernenlearning , School of One |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Policies Governing Educational Technology Practice and Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 402 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.