/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Toward Understanding and Enhancing Novice Students' Mental Models in Computer Science

Doctoral Consortium Abstract
Briana Bettin
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit August 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

The CS1 classroom is filled with ideas that may be difficult for novice students. Flawed transfer and knowledge gaps appear in mistakes such as incorrect syntax. Students may recognize core ideas while details confuse them. Students must work through these problems to grow, but instructor intervention can assist appropriate restructuring of their mental models.

Student inquiries and submissions may exhibit misconceptions. We can use this insight into student mental model inconsistencies to better understand these models and to specifically explore analogies as a tool for intervention. Novice students have no background, so analogies relying on the "real world" may make implementation details more memorable and thus programming more approachable. The use of analogies may help to improve an incorrect mental model. Analogy usage is not new to computer science, but use for basic constructs or with "smaller" errors is largely unexplored. I aim to develop a detailed, viable collection of CS1 analogies. A subset will be studied in the classroom, particularly focused on how delivery time affects value and concept retention. This can offer insight into the intervention's impact on a student's mental model long term.

My goal is to illustrate a multifaceted view of understanding students' mental model development.

Von Briana Bettin im Konferenz-Band ICER 2019 im Text Toward Understanding and Enhancing Novice Students' Mental Models in Computer Science (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Sabita Acharya, Mehrdad Alizadeh, Omar AlZoubi, Barbara Di Eugenio, Edsger W. Dijkstra, John D. Ferguson, Davide Fossati, Nick E. Green, Rachel Harsley, Steve Kollmansberger, Linxiao Ma, Marc Roper, Isla Ross, Murray Wood

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2009ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 1, 5, 7, 6, 5, 10, 4, 6, 33, 7, 2, 3183153744
2010ITiCSE 2010 (Reyyan Ayfer, John Impagliazzo, Cary Laxer) 4, 5, 13, 10, 10, 12, 12, 6, 22, 18, 18, 1917235191094
2016Proceedings of the 47th ACM Technical Symposium on Computing Science Education (Carl Alphonce, Jodi Tims, Michael E. Caspersen, Stephen H. Edwards) 22, 4, 2, 1, 1, 3, 2, 2, 1, 182330145
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989   On the cruelty of really teaching computing science (Edsger W. Dijkstra) 4, 1, 1, 6, 4, 4, 1, 3, 5, 3, 4, 3181031915
2009Improving the mental models held by novice programmers using cognitive conflict and jeliot visualisations (Linxiao Ma, John D. Ferguson, Marc Roper, Isla Ross, Murray Wood) 2200
2010Helping students build a mental model of computation (Steve Kollmansberger) 2200
2016    Incorporating Analogies and Worked Out Examples as Pedagogical Strategies in a Computer Science Tutoring System (Rachel Harsley, Nick E. Green, Mehrdad Alizadeh, Sabita Acharya, Davide Fossati, Barbara Di Eugenio, Omar AlZoubi) 2400

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Toward Understanding and Enhancing Novice Students' Mental Models in Computer Science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 752 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.