/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Toward Understanding and Enhancing Novice Students' Mental Models in Computer Science

Doctoral Consortium Abstract
Briana Bettin
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The CS1 classroom is filled with ideas that may be difficult for novice students. Flawed transfer and knowledge gaps appear in mistakes such as incorrect syntax. Students may recognize core ideas while details confuse them. Students must work through these problems to grow, but instructor intervention can assist appropriate restructuring of their mental models.

Student inquiries and submissions may exhibit misconceptions. We can use this insight into student mental model inconsistencies to better understand these models and to specifically explore analogies as a tool for intervention. Novice students have no background, so analogies relying on the "real world" may make implementation details more memorable and thus programming more approachable. The use of analogies may help to improve an incorrect mental model. Analogy usage is not new to computer science, but use for basic constructs or with "smaller" errors is largely unexplored. I aim to develop a detailed, viable collection of CS1 analogies. A subset will be studied in the classroom, particularly focused on how delivery time affects value and concept retention. This can offer insight into the intervention's impact on a student's mental model long term.

My goal is to illustrate a multifaceted view of understanding students' mental model development.

Von Briana Bettin im Konferenz-Band ICER 2019 im Text Toward Understanding and Enhancing Novice Students' Mental Models in Computer Science (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Sabita Acharya, Mehrdad Alizadeh, Omar AlZoubi, Barbara Di Eugenio, Edsger W. Dijkstra, John D. Ferguson, Davide Fossati, Nick E. Green, Rachel Harsley, Steve Kollmansberger, Linxiao Ma, Marc Roper, Isla Ross, Murray Wood

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 6, 12, 11, 9, 4, 6, 4, 5, 6, 4, 1, 73931571224
2010 ITiCSE 2010 (Reyyan Ayfer, John Impagliazzo, Cary Laxer) 13, 10, 12, 13, 6, 9, 1, 3, 5, 3, 2, 42323741861
2016 SIGCSE 2016 (Carl Alphonce, Jodi Tims, Michael E. Caspersen, Stephen H. Edwards) 3, 1, 7, 9, 10, 2, 8, 1, 5, 11, 5, 5173725406
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local  On the cruelty of really teaching computing science (Edsger W. Dijkstra) 6, 4, 13, 5, 11, 1, 4, 12, 2, 3, 2, 9191092197
2009 Improving the mental models held by novice programmers using cognitive conflict and jeliot visualisations (Linxiao Ma, John D. Ferguson, Marc Roper, Isla Ross, Murray Wood) 2200
2010 Helping students build a mental model of computation (Steve Kollmansberger) 2200
2016 local web  Incorporating Analogies and Worked Out Examples as Pedagogical Strategies in a Computer Science Tutoring System (Rachel Harsley, Nick E. Green, Mehrdad Alizadeh, Sabita Acharya, Davide Fossati, Barbara Di Eugenio, Omar AlZoubi) 1400

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Toward Understanding and Enhancing Novice Students' Mental Models in Computer Science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 752 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.