/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Education for Tomorrow

A Biocentric, Student-Focused Model for Reconstructing Education
Michael Risku, Letitia Harding , local 
Buchcover
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Education for TomorrowThere are many books on the market which discuss indigenous ways of knowing, and bemoan western society's seeming lack of interest in anything other than scientific fact-based knowledge. Equally plentiful are the writings of critical theorists who consider today's public education system to be divisive, and manipulated by those in power to ensure that their children have the educational advantages needed to maintain the elite hierarchical status quo. Education for Tomorrow is unique in that it brings both of these approaches together first by examining the ways that indigenous people and women of all cultures acquire and pass on knowledge, and the deleterious effects that enforced Eurocentric systems have had on that process. The authors then turn to public schools to explore the influences, both good and bad, that today's programs have on the distribution of opportunities afforded to all children in the United States. Finally, they offer suggestions for a revolutionary education system which highlights the need for all students to have the encouragement and freedom to look critically and rationally at their lives and at their relationship with the natural world. This can be achieved by looking back to the pedagogical methods of our indigenous ancestors, and forward to a time when all children, regardless of ethnic or socio-economic heritage, are taught in such a way that every aspect of their lives is addressed, nurtured, valued, and enhanced.
Von Klappentext im Buch Education for Tomorrow (2013)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Ulla G. Foehr, Thomas S. Kuhn, Richard Louv, Victoria J. Rideout, Donald F. Roberts

Begriffe
KB IB clear
Evolutionevolution, Gesellschaftsociety, Intuition, Kinderchildren, LehrerInteacher, Naturnature, Schuleschool, Sprachelanguage, Theorietheory
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1962  local  Die Struktur wissenschaftlicher Revolutionen (Thomas S. Kuhn) 7, 3, 11, 1, 6, 5, 1, 3, 2, 4, 5, 61571869953
2005 local  Last Child in the Woods (Richard Louv) 8, 4, 6, 1, 1, 7, 3, 2, 3, 4, 7, 1081410510
2010 local web  Generation M2 (Victoria J. Rideout, Ulla G. Foehr, Donald F. Roberts) 1, 6, 11, 4, 12, 4, 3, 5, 5, 1, 5, 6221161230

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Education for Tomorrow: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 3074 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Education for Tomorrow E - - 0 9462091560 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.