Ice Age is ApproachingTriggering University Students’ Interest and Engagement in Gamified Outdoor Playful Learning Activities
Pirkko Siklander, Sari Harmoinen
Zu finden in: Science and Drama (Seite 125 bis 143), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Higher education (HE) is required to educate educational experts who can design teaching and learning processes, which trigger students’ interest, motivate and engage them. Although research has shown the importance of triggers, particularly in challenging situations, academics still lack practical and theoretical examples on how to design inspiring learning experiences. In addition, little is known about the connection of drama, gamification and engagement in HE learning processes in outdoor contexts. The aim in this chapter is two-fold. First, we describe a gamified role-play design, which was implemented in higher education studies, in an international master’s degree program in the forest, and the students studied three concepts—engagement, gamification and collaboration—both by reading scientific articles and through their collaborative experiences in the forest. Second, to analyse students’ engagement in the gamified activities, and see which elements positively trigger their interest and engagement in the activities and which on the other hand negatively affect their interest. The data obtained comprises students’ self-evaluations throughout the activities and their reflections after the course were considered. The results show that the most important triggers are: (1) collaboration and learning together; (2) role-play activity itself, particularly when it is novel and provides feelings of success; and (3) outdoors activity. Other-directed and intellectual-creative playful triggers were the most evident. Frustration and anxiety can weaken engagement. Implications for educators are discussed.
Von Pirkko Siklander, Sari Harmoinen im Buch Science and Drama (2021) im Text Ice Age is Approaching Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Thomas J. Pilecki , Mitchel Resnick , David A. (Anthony) Sousa | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , GamificationGamification , Lernenlearning | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Ice Age is Approaching: Triggering University Students’ Interest and Engagement in Gamified Outdoor Playful Learning Activities: Artikel als Volltext @ Springer (: , 311 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.