Kapitel
- Sparking Learning in Science and Drama - Setting the Scene (Seite 1 - 25) (Jo Raphael, Peta J White, Kitty van Cuylenburg)
- Mutuality and Inter-relativity of Drama and Science (Seite 27 - 41) (Tricia Clark-Fookes, Senka Henderson)
- The Science Drama Project - Meaning in the Middle (Seite 43 - 56) (Kitty van Cuylenburg)
- The Treatment of Dr. Lister - Investigating and Revisiting a Famous Primary Science-Based Drama (Seite 57 - 71) (Susan Davis)
- Dramatising the S and M in STEM (Seite 73 - 91) (Kathryn Paige, Leni Brown, Lisa O’Keeffe, Robyne Garrett)
- Responding to Climate Change - Developing Primary Children’s Capability to Engage with Science Through Drama (Seite 93 - 105) (Delia Baskerville, Dayle M. Anderson)
- New Eden - Mediating Pre-service Teachers’ Conceptions of Education for Sustainable Development (Seite 107 - 123) (Debbie Myers)
- Ice Age is Approaching - Triggering University Students’ Interest and Engagement in Gamified Outdoor Playful Learning Activities (Seite 125 - 143) (Pirkko Siklander, Sari Harmoinen)
- Transdisciplinarity - Science and Drama Education Developing Teachers for the Future (Seite 145 - 161) (Jo Raphael, Peta J White)
- Art-Science Education in the Anthropocene - Embodied Metaphor with Puppets and Performance (Seite 163 - 178) (Shelley Hannigan, Joseph Ferguson)
- “This is the Funniest Lesson” - The Production of Positive Emotions During Role-Play in the Middle Years Science Classroom (Seite 179 - 196) (Senka Henderson, Donna King)
- Dramatic and Undramatic Emotional Energy - Creating Aesthetic and Emotive Learning Experiences in Science Classrooms (Seite 197 - 209) (James P. Davis)
- Does Being Positioned in an Expert Scientist Role Enhance 11–13 Year-Old Students’ Perceptions of Themselves as Scientists? (Seite 211 - 225) (Carolyn Julie Swanson)
- Stories from History - More Authentic Ways of Thinking Through Acting and Talking About Science (Seite 227 - 241) (Debra McGregor)
- Australian Women in Science - A Model for a Research-Based Theatre Project in Secondary School Classrooms (Seite 243 - 258) (Richard Johnson Sallis, Jane Bird)
- Science, Drama and the Aesthetic (Seite 259 - 272) (Russell Tytler, Vaughan Prain)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildungspolitik, Computer, CSCL, Curriculum / Lehrplan, Deutschland, Digitalisierung, Familie, Gesellschaft, Gymnasium, Internet, Internet in der Schule, Kindergarten, Kompetenz, Lebenslanges Lernen, LehrerInnen-Bildung, Lehrplan 21, Naturwissenschaft, Neurobiologie, Politik, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schulbuch / Lehrmittel, Schulleitung, Schweiz, Sekundarstufe II, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Das Potential von Physical Computing als Teil von Schultheaterprojekten (Christian Renggli) (2023)
Volltext dieses Dokuments
Science and Drama: Gesamtes Buch als Volltext (: , 6407 kByte; : ) | |
Sparking Learning in Science and Drama: Setting the Scene: Artikel als Volltext @ Springer (: , 438 kByte; : ) | |
Art-Science Education in the Anthropocene: Embodied Metaphor with Puppets and Performance: Artikel als Volltext @ Springer (: , 249 kByte; : ) | |
“This is the Funniest Lesson”: The Production of Positive Emotions During Role-Play in the Middle Years Science Classroom: Artikel als Volltext @ Springer (: , 319 kByte; : ) | |
Dramatic and Undramatic Emotional Energy: Creating Aesthetic and Emotive Learning Experiences in Science Classrooms: Artikel als Volltext @ Springer (: , 231 kByte; : ) | |
Does Being Positioned in an Expert Scientist Role Enhance 11–13 Year-Old Students’ Perceptions of Themselves as Scientists?: Artikel als Volltext @ Springer (: , 216 kByte; : ) | |
Stories from History: More Authentic Ways of Thinking Through Acting and Talking About Science: Artikel als Volltext @ Springer (: , 403 kByte; : ) | |
Australian Women in Science: A Model for a Research-Based Theatre Project in Secondary School Classrooms: Artikel als Volltext @ Springer (: , 196 kByte; : ) | |
Science, Drama and the Aesthetic: Artikel als Volltext @ Springer (: , 224 kByte; : ) | |
Mutuality and Inter-relativity of Drama and Science: Artikel als Volltext @ Springer (: , 239 kByte; : ) | |
The Science Drama Project: Meaning in the Middle: Artikel als Volltext @ Springer (: , 188 kByte; : ) | |
The Treatment of Dr. Lister: Investigating and Revisiting a Famous Primary Science-Based Drama: Artikel als Volltext @ Springer (: , 196 kByte; : ) | |
Dramatising the S and M in STEM: Artikel als Volltext @ Springer (: , 421 kByte; : ) | |
Responding to Climate Change: Developing Primary Children’s Capability to Engage with Science Through Drama: Artikel als Volltext @ Springer (: , 165 kByte; : ) | |
New Eden: Mediating Pre-service Teachers’ Conceptions of Education for Sustainable Development: Artikel als Volltext @ Springer (: , 295 kByte; : ) | |
Ice Age is Approaching: Triggering University Students’ Interest and Engagement in Gamified Outdoor Playful Learning Activities: Artikel als Volltext @ Springer (: , 311 kByte; : ) | |
Transdisciplinarity: Science and Drama Education Developing Teachers for the Future: Artikel als Volltext @ Springer (: , 204 kByte; : ) | |
Science and Drama: Gesamtes Buch als Volltext (: , 6407 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben.