The Treatment of Dr. ListerInvestigating and Revisiting a Famous Primary Science-Based Drama
Susan Davis
Zu finden in: Science and Drama (Seite 57 bis 71), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
With ongoing calls to make science learning more engaging for students while building teacher confidence and capacity to teach it, there is value to be found in working with drama-based inquiry models to frame and activate science learning. The Dr. Lister drama provides an historical model that was documented by renowned drama educators Dorothy Heathcote and John Carroll and other drama educators in the 1980s. An analysis of that work provides the basis for this chapter and may serve to expand contemporary approaches to science education and learning. The use of drama and other artforms provides creative ways to engage children with science learning. Such a transdisciplinary approach also builds student understanding of the multiple roles of artist, scientist and entrepreneur which are integral to the success of any innovation. We can learn from these models of practice to engage in new investigations and inquiries and encourage students to be the creative problem-solvers needed for the current era, when the threat of pandemic and microorganism-based challenges once again have risen to the fore.
Von Susan Davis im Buch Science and Drama (2021) im Text The Treatment of Dr. Lister Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Innovationinnovation , Kinderchildren , LehrerInteacher , Lernenlearning , Wissenschaftscience | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Eltern, Schule, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Treatment of Dr. Lister: Investigating and Revisiting a Famous Primary Science-Based Drama: Artikel als Volltext @ Springer (: , 196 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.