New EdenMediating Pre-service Teachers’ Conceptions of Education for Sustainable Development
Debbie Myers
Zu finden in: Science and Drama (Seite 107 bis 123), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this chapter the author examines the use of Mantle of the Expert (Heathcote & Bolton, 1995) as a model of integrated curriculum design for pre-service teachers (PSTs), so they can deliver pedagogical approaches enabling their pupils to think critically about the impact of their lifestyles on the environment. Drawing on the pedagogy of dramatic inquiry (Heathcote & Bolton, 1995), primary teacher educators positioned PST’s as a range of experts, working for the fictitious ‘Waste Not Want Not Company’. In these roles, PSTs gained insights concerning the interplay between environmental, economic and social aspects of sustainable development. As naturalists they mapped habitats within a forest setting; as recreations officers they identified possible social and educational uses of the forest; as scientists they analysed water quality; as planners they considered the development of a settlement New Eden, and as agentic environmental advocates they prepared delegate materials for a World Conference on Education for Sustainable Development. Using these approaches, teacher educators simultaneously provided PST’s with a model of integrated curriculum design for subsequent emulation on their school-based placements.
Von Debbie Myers im Buch Science and Drama (2021) im Text New Eden Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Richard Louv | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Bildung für eine nachhaltige Entwicklung (BNE)education for sustainable development , LehrerInteacher , Schuleschool | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Eltern, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
New Eden: Mediating Pre-service Teachers’ Conceptions of Education for Sustainable Development: Artikel als Volltext @ Springer (: , 295 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.