Australian Women in ScienceA Model for a Research-Based Theatre Project in Secondary School Classrooms
Richard Johnson Sallis, Jane Bird
Zu finden in: Science and Drama (Seite 243 bis 258), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter reports on research conducted by the authors drawn from both primary and secondary data sources based on two theatre productions performed by students at the University of Melbourne. Both performances featured characters based on female alumni, and current students from a range of faculties were amongst the cast members. The researchers found that a common element of both productions was the emphasis on women in science and, developmental and performance processes akin to those used in research-based theatre. Research-based theatre is an increasingly popular form of research presentation in the social sciences. As the name suggests, it draws on research data and findings and shares them via performance. The authors argue that research-based theatre may provide a useful model for a factually-based ensemble (or group-devised) performance in senior secondary schools. The model they share is intended for use by teachers and their students in a range of secondary school learning areas, including Science and Humanities. The authors have developed their model based in part on their work with pre-service and in-service teachers who wish to embed drama pedagogies into their planning and teaching of non-drama subjects. When developing the model shared in this chapter, the authors also drew on their collective knowledge and experience in the areas of cross-curricular applications of drama and research-based theatre play-making processes.
Von Richard Johnson Sallis, Jane Bird im Buch Science and Drama (2021) im Text Australian Women in Science Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Donald A. Schön | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LehrerInteacher , Lernenlearning , Schuleschool , Wissenschaftscience | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Australian Women in Science: A Model for a Research-Based Theatre Project in Secondary School Classrooms: Artikel als Volltext @ Springer (: , 196 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.