Dramatic and Undramatic Emotional EnergyCreating Aesthetic and Emotive Learning Experiences in Science Classrooms
James P. Davis
Zu finden in: Science and Drama (Seite 197 bis 209), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The aim of this chapter is to illustrate how everyday mundane actions in science classrooms may be understood as everyday dramatic performances that are most often taken-for-granted and imbued with emotive experiences. To describe these experiences a novel sociological concept of emotional energy (EE) is adopted. EE is an individual and collective experience of togetherness, social cohesion or solidarity arising through embodied performances of situated social practices. It is a way for making visible, cognitive performances and emotive experiences by observing self-coordinating actions, bodily and conversational alignment, mutual bodily entrainment around physical objects, gravitation toward shared ideas, and the fluency of these interactions. In this chapter I make reference to a series of previous studies to describe emotional energy and the notion of everyday dramatic performances. I then describe strategies for educating preservice science teachers about emotional energy as an experience that may be generated and observed in science classrooms through planning and explicit teacher actions. Such awareness by science teachers is important for understanding the influence of emotional engagement in, and dramatic performances of, science learning.
Von James P. Davis im Buch Science and Drama (2021) im Text Dramatic and Undramatic Emotional Energy Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | David Hume | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LehrerInteacher , Lernenlearning , Wissenschaftscience | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Dramatic and Undramatic Emotional Energy: Creating Aesthetic and Emotive Learning Experiences in Science Classrooms: Artikel als Volltext @ Springer (: , 231 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.