/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Sparking Learning in Science and Drama

Setting the Scene
Jo Raphael, Peta J White, Kitty van Cuylenburg
Zu finden in: Science and Drama (Seite 1 bis 25), 2021 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Science and DramaIn this chapter we ‘set the scene’ for the diverse science-drama links represented in this book. We consider the various approaches to science and drama and how they are combined, aligned, infused and adapted to generate understandings, insight and engagement in learners. We begin by looking broadly at the discipline areas of arts and sciences, focusing on what they share. Drawing from our personal experiences, we test and reject the notion of a dichotomy. We argue that bringing drama together with science helps students think across the boundaries of disciplines. We recognise that when planning for the future of education it is necessary to understand that students of today live in a time of unprecedented social, economic and environmental change and challenges, alongside opportunities presented by an explosion in scientific knowledge. We explain the ways that bringing science and drama together can help to develop the skills, attitudes, values and creativity that young people will need to thrive in and shape their world. In this chapter we acknowledge that pedagogy of science drama is under theorised and explain how each chapter within this volume makes a contribution towards understanding and exemplifying science and drama as pedagogy. We identify various science/drama models, and propose symbiosis–mutualism, commensalism and parasitism—as a way of understanding the relationship between drama and science disciplines when connected for learning. In particular, we unpack the idea of symbiosis, with a focus on what each discipline can bring to the other. Ultimately, we describe our temporal pedagogical model of intertwined synergy for sparking and generating learning in science and drama.
Von Jo Raphael, Peta J White, Kitty van Cuylenburg im Buch Science and Drama (2021) im Text Sparking Learning in Science and Drama

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
C. P. Snow

Begriffe
KB IB clear
Kreativitätcreativity, Lernenlearning, Wissenschaftscience
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1959 The Two Cultures11000

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Sparking Learning in Science and Drama: Setting the Scene: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 438 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.