Dramatising the S and M in STEMKathryn Paige, Leni Brown, Lisa O’Keeffe, Robyne Garrett
Zu finden in: Science and Drama (Seite 73 bis 91), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Interdisciplinary science and mathematics learning can be enhanced via the dynamics of drama in the form of creative and body-based learning (CBL). This pedagogical approach allows pre-service teachers to be engaged personally, to express their own ideas and to help students discover meaningful connections to mathematical and science concepts. A professional learning program that was generated through collaboration between a group of South Australian and Texan academics in the areas of mathematics and arts highlighted the potential of CBL to provide new and innovative pedagogical approaches to the teaching of science and mathematics curriculum. This chapter documents strategies in which science and mathematical concepts form the basis of interactive scenarios, role-plays and drama games that offer pedagogical alternatives for teachers and pre-service teachers to engage their own students in developing conceptual understanding. Practical strategies which have been modelled with pre-service teachers, primary teachers and their classes are described. These strategies include: ‘The Truth about Me’; ‘Alphabet Relay’; ‘People, Shelter, Storm’; and the sum of internal angles through the ‘Human Geoboard’ and the ‘Sir Cumference Quest’. Dramatising gears, electrical circuits, dichotomous keys and equitable distribution of world resources allows a focus on particular science and mathematics concepts.
Von Kathryn Paige, Leni Brown, Lisa O’Keeffe, Robyne Garrett im Buch Science and Drama (2021) im Text Dramatising the S and M in STEM Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Dewey , Annie Leonard | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | kulturelles Kapital , LehrerInteacher , Lernenlearning , Mathematikmathematics , MINTscience, technology, engineering, mathematics , ökologischer Fussabdruckecological footprint , Wissenschaftscience | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Dramatising the S and M in STEM: Artikel als Volltext @ Springer (: , 421 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.