Stories from HistoryMore Authentic Ways of Thinking Through Acting and Talking About Science
Debra McGregor
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter will discuss and demonstrate how it is possible to introduce young people to scientists’ life stories and draw on particular events or incidents that can inspire them to think more deeply about science. Noteworthy moments from historical scientific stories are dramatised in various ways to engage learners to consider these scientific happenings from different perspectives. The learning activities, adopted and adapted from established theatrical strategies, purposely oriented learners to think about the lives and work of scientists from varied viewpoints. Immersed and positioned differently in a range of historical contexts to work in-role enabled learners to consider science from alternate perspectives. This provided not only an historical dimension to learning about science, but many of the narratives the learners were introduced to offered insights about socio-cultural influences determining what and how scientists investigated in the past. Learners working in-role, in participatory ways, considering issues that faced scientists in the past, can inform and shape age-appropriate inquiry tasks. Drawn from a series of action research projects carried out in schools across the UK, ways that different theatrical strategies have been developed and trialled in classrooms to engage young people with stories form history are carefully described so that others might apply these approaches.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | action researchaction research
, Lernen learning
, Schule school
, Wissenschaft science
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Stories from History: More Authentic Ways of Thinking Through Acting and Talking About Science: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 403 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Lernen
Schule
Wissenschaft
, 403 kByte;
)
Biblionetz-History