Responding to Climate ChangeDeveloping Primary Children’s Capability to Engage with Science Through Drama
Delia Baskerville, Dayle M. Anderson
Zu finden in: Science and Drama (Seite 93 bis 105), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Using drama to position children as expert scientists working on a given commission, supports them to learn about Nature of Science (NoS). Our research working with primary children uses this approach drawn from Heathcote’s Mantle of the Expert (Heathcote & Bolton, 1995) to support learning about NoS. The New Zealand Curriculum (NZC) places learning about NoS as overarching and compulsory with the purpose of developing children’s science capabilities for citizenship (Bull, 2007). However, children often struggle to develop and identify learning about NoS that is useful for scientific literacy (Allchin, 2014). Drama offers creative ways to consider real world issues. Our research therefore aimed to integrate drama and science in equal partnership to help children learn about NoS; we wanted to develop children’s science capability while building their understanding of the causes and consequences of climate change and ways to respond. This chapter presents the refinements made when using two drama tools during the three iterations of this drama-science inquiry process, and identifies the support children need to develop capabilities and understandings about science that help them in engaging with science-related issues such as climate change.
Von Delia Baskerville, Dayle M. Anderson im Buch Science and Drama (2021) im Text Responding to Climate Change Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jean Lave , Etienne Wenger | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Kinderchildren , Klimawandel , Lernenlearning , scientific literacyscientific literacy | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Responding to Climate Change: Developing Primary Children’s Capability to Engage with Science Through Drama: Artikel als Volltext @ Springer (: , 165 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.