/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

“This is the Funniest Lesson”

The Production of Positive Emotions During Role-Play in the Middle Years Science Classroom
Senka Henderson, Donna King
Zu finden in: Science and Drama (Seite 179 bis 196), 2021 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Science and DramaThis study builds on our previous work where specific science activities, such as demonstrations and laboratory activities, evoked students’ positive emotional responses and focused students’ attention on the science content they were learning. In this study we were interested in students’ discrete emotions in a Year 8 science class expressed during a role-play activity in a biology unit on skin burns, called ‘Singed’. Data from two focus groups of students from the class are presented. Drawing on multiple data sources, including classroom video recordings, observations of classroom transactions, thinking prompts, field notes and emotion diaries completed at the end of each lesson, we developed insights into individual student emotions. Using a theoretical perspective drawn from theories of emotions founded in sociology, we identified that students expressed the emotions of happiness, joy, and enthusiasm during the role-play. These positive experiences aligned with a high interest score reported by students when the class results were averaged. Importantly, the thinking prompts which were questionnaires completed before and after the role-play, showed evidence of students’ learning and understanding of the science concepts related to skin burns. This study suggests that role-play can be used successfully as a teaching strategy in the middle years.
Von Senka Henderson, Donna King im Buch Science and Drama (2021) im Text “This is the Funniest Lesson”

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Aufmerksamkeit / Fokusattention , Beobachtungobservation , Biologiebiology , Denkenthinking , Emotionenemotions , Lernenlearning , Wissenschaftscience

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Neurobiologie

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.