“This is the Funniest Lesson”The Production of Positive Emotions During Role-Play in the Middle Years Science Classroom
Senka Henderson, Donna King
Zu finden in: Science and Drama (Seite 179 bis 196), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This study builds on our previous work where specific science activities, such as demonstrations and laboratory activities, evoked students’ positive emotional responses and focused students’ attention on the science content they were learning. In this study we were interested in students’ discrete emotions in a Year 8 science class expressed during a role-play activity in a biology unit on skin burns, called ‘Singed’. Data from two focus groups of students from the class are presented. Drawing on multiple data sources, including classroom video recordings, observations of classroom transactions, thinking prompts, field notes and emotion diaries completed at the end of each lesson, we developed insights into individual student emotions. Using a theoretical perspective drawn from theories of emotions founded in sociology, we identified that students expressed the emotions of happiness, joy, and enthusiasm during the role-play. These positive experiences aligned with a high interest score reported by students when the class results were averaged. Importantly, the thinking prompts which were questionnaires completed before and after the role-play, showed evidence of students’ learning and understanding of the science concepts related to skin burns. This study suggests that role-play can be used successfully as a teaching strategy in the middle years.
Von Senka Henderson, Donna King im Buch Science and Drama (2021) im Text “This is the Funniest Lesson” Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Aufmerksamkeit / Fokusattention , Beobachtungobservation , Biologiebiology , Denkenthinking , Emotionenemotions , Lernenlearning , Wissenschaftscience |
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Neurobiologie |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
“This is the Funniest Lesson”: The Production of Positive Emotions During Role-Play in the Middle Years Science Classroom: Artikel als Volltext @ Springer (: , 319 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.