Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Clare Sutcliffe |
Code club (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Jennifer Sutcliffe |
The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
| Siehe The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
|
Richard Sutcliffe |
Query Log Analysis for Adaptive Dialogue-Driven Search (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web Log Analysis)
| |
Beat Suter |
Games and Rules (2018)
Hyperfiction (1999)
| |
Francesca Suter |
Erfahrungen von Schulleiter*innen in der deutsch-, italienisch- und französischsprachigen Schweiz im Schuljahr 2021/2022 während der COVID-19-Pandemie (2023)
| Siehe Erfahrungen von Schulleiter*innen in der deutsch-, italienisch- und französischsprachigen Schweiz im Schuljahr 2021/2022 während der COVID-19-Pandemie (2023)
|
Lilian Suter |
Siehe Lilian Suter |
Siehe Lilian Suter |
Manuel Suter |
Informationssicherheit in Schweizer Unternehmen
| Siehe Informationssicherheit in Schweizer Unternehmen
|
Martin Suter |
«Wer braucht schon eine neue Währung?» (2019)
«In einer möglichen Zukunft werden alle Demokratien wie die Schweiz sein» (2019)
Ein Ingenieur mit Schweizer Wurzeln revolutioniert das Chip-Design (2021)
Das harmlose Monster von Google (2015)
Apple igelt sich ein und kappt Nutzerrechte (2012)
| |
Peter Suter |
Siehe Peter Suter |
Siehe Peter Suter |
Ulrich Suter |
Thesen zur Zukunft der ETH Zürich (2005)
| Siehe Thesen zur Zukunft der ETH Zürich (2005)
|
Vicki Suter |
Social Software and the Future of Conferences - Right Now (2005)
| Siehe Social Software and the Future of Conferences - Right Now (2005)
|
Peter Suter2 |
Wissenschaftliche Integrität (2008)
| Siehe Wissenschaftliche Integrität (2008)
|
Ivan Sutherland |
Sketchpad (1963)
| |
John Sutherland |
50 Schlüsselideen Literatur (2012)
| Siehe 50 Schlüsselideen Literatur (2012)
|
Rosamund Sutherland |
Education and Social Justice in a Digital Age (2013)
| Siehe Education and Social Justice in a Digital Age (2013)
|
Shane Sutherland |
Telling Stories (2006)
| Siehe Telling Stories (2006)
|
Dan Suthers |
Siehe Dan Suthers |
Siehe Dan Suthers |
Erkki Sutinen |
Siehe Erkki Sutinen |
Siehe Erkki Sutinen |
Ilya Sutskever |
Language Models are Few-Shot Learners (2020)
| Siehe Language Models are Few-Shot Learners (2020)
|
Marcel Sutter |
Die Einführung der Informatik an den Mittelschulen (1978)
Die Einführung der Informatik an den Mittelschulen (1982)
| |
Patrick Sutter |
Das Verhältnis von datenschutzrechtlichen Persönlichkeitsrechten, Verfahrensgerechtigkeit und Amtsöffentlichkeit (2002) (erschienen in Perspektive Datenschutz)
| |
Sabine Sutter |
Ohne Titel (Bedeutungsproduktion) (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Tilmann Sutter |
Selbstsozialisation und Medienbildung (2014)
Medienkompetenz und Selbstsozialisation im Kontext Web 2.0 (2010)
| |
Sabine Sütterlin |
Als die Klötze denken lernten (1999)
| Siehe Als die Klötze denken lernten (1999)
|
Ken Sutton |
The distinctive role of lab practical classes in computing education (2006) (erschienen in Koli Calling 2006)
| |
Rich Sutton |
The Bitter Lesson (2019)
| Siehe The Bitter Lesson (2019)
|
Wolfgang Sützl |
Medien - Wissen - Bildung (2014)
Freie Bildungsmedien und Digitale Archive (2014)
| |
J. Suzanne Rothrock |
The role of gender in high school computer mediated communication (abstract) (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Valdemar Svábenský |
Challenges Arising from Prerequisite Testing in Cybersecurity Games (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Carla Jana Svaton |
Ambivalenzen der Umsetzung schulischer Autonomiepolitik (2015)
| Siehe Ambivalenzen der Umsetzung schulischer Autonomiepolitik (2015)
|
Maria Svensson |
Learning About Systems (2017)
| Siehe Learning About Systems (2017)
|
Pieter Swager |
ICT in Initial Teacher Training (2010)
| Siehe ICT in Initial Teacher Training (2010)
|
Lena Swalander |
Self-regulated learning through writing on computers (2006)
| Siehe Self-regulated learning through writing on computers (2006)
|
James Swan |
Stability of School-age Children's Survey Responses (1991)
| Siehe Stability of School-age Children's Survey Responses (1991)
|
Karen Swan |
Ubiquitous Computing in Education (2006)
Uses and Effects of Mobile Computing Devices in K-8 Classrooms (2005)
| |
Brian Swander |
An object-oriented approach to algorithm visualization - easy, extensible, and dynamic (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Carolyn Julie Swanson |
Does Being Positioned in an Expert Scientist Role Enhance 11–13 Year-Old Students’ Perceptions of Themselves as Scientists? (2021)
| Siehe Does Being Positioned in an Expert Scientist Role Enhance 11–13 Year-Old Students’ Perceptions of Themselves as Scientists? (2021)
|
E. Burton Swanson |
Organizing the vision for web 2.0 (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
Hillary Swanson |
Syntax Exercises in CS1 (2020)
| Siehe Syntax Exercises in CS1 (2020)
|
Steven Swanson |
Reducing Instructor Workload in an Introductory Robotics Course via Computational Design (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) Trial by Flyer (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Troy A. Swanson |
Not just where to klick (2015)
| Siehe Not just where to klick (2015)
|
Aaron Swartz |
The Boy Who Could Change the World (2016)
| Siehe The Boy Who Could Change the World (2016)
|
Joshua D. Swartz |
A Visual Programming Environment for Learning Distributed Programming (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
David A. Swayne |
Redesigning introductory computer programming with HTML, JavaScript, and Java (2004) (erschienen in SIGCSE 2004)
| |
Monica Sweat |
Using peer-led team learning to increase participation and success of under-represented groups in introductory computer science (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
Elizabeth Sweedyk |
Computer games and CS education (2005) (erschienen in SIGCSE 2005) Muddy hill games (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Linda Booth Sweeney |
The Systems Thinking Playbook (2008)
| Siehe The Systems Thinking Playbook (2008)
|
Robert W. Sweeny |
Post-Internet Art and Pre-Internet Art Education (2021)
| Siehe Post-Internet Art and Pre-Internet Art Education (2021)
|
Al Sweigart |
Scratch Programming Playground (2016)
| Siehe Scratch Programming Playground (2016)
|
John Sweller |
Evolutionary bases of human cognitive architecture (2008)
Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (2006)
| |
Christian Swertz |
Siehe Christian Swertz |
Siehe Christian Swertz |
SWICO |
Künstliche Intelligenz in der Schweiz: Von der Pionierin zum globalen Hub (2024)
| Siehe Künstliche Intelligenz in der Schweiz: Von der Pionierin zum globalen Hub (2024)
|
Alaaeddin Swidan |
The Effect of Reading Code Aloud on Comprehension (2019)
Programming Misconceptions for School Students (2018)
Thinking out of the box (2018)
| |
Kathleen M. Swigger |
S-TRAINER (1989) (erschienen in ICCAL '89)
| |
Jonathan Swinton |
Watching the Daisies Grow (2003) (erschienen in Alan Turing)
| |
SCIL Swiss Center for Innovations in Learning |
Siehe SCIL Swiss Center for Innovations in Learning |
Siehe SCIL Swiss Center for Innovations in Learning |
Swisscom |
Siehe Swisscom |
Siehe Swisscom |
Schuldokumentation Swisscom |
Global Village (1998)
Comcity
| |
Swissmem |
Der Lehrplan 21 (2016)
| Siehe Der Lehrplan 21 (2016)
|
SWISSPERFORM |
Alles, was Recht ist (2004)
| Siehe Alles, was Recht ist (2004)
|
swissuniversities |
Massnahmen zur Digitalisierungsstrategie der EDK im Bereich der Lehrerinnen- und Lehrerbildung (2020)
| Siehe Massnahmen zur Digitalisierungsstrategie der EDK im Bereich der Lehrerinnen- und Lehrerbildung (2020)
|
Stiftung SWITCH |
Expertisen (2008)
Studienergebnisse Junior Web Barometer 2012 (2012)
| |
Nik Swoboda |
A Proposal for Recognizing Skills in Data Science Using Open Badges (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Wolfgang Swoboda |
Das Bildschirmspiel im Alltag Jugendlicher (1986)
Konzeption und Produktion von Medien mit Studierenden als Beitrag zur Entwicklung der Hochschulstrategie (2002) (erschienen in Studieren mit Multimedia und Internet)
| |
Robert Sydoryshyn |
An academic kit for integrating mobile devices into the CS curriculum (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Ivan Sykes |
An Expert System to Place Incoming Students in Mathematics and Computer Science Classes (1994) (erschienen in Computer Science Education 2/1994)
| |
Peter Sykora |
Wie viel Informatik braucht die Volksschule? (2010)
iPod=Klasse (2011)
Wie viel Informatik braucht die Volksschule? (2010)
| |
Julia Sylle |
The Bebras Contest in Austria (2018)
| Siehe The Bebras Contest in Austria (2018)
|
Elisabeth Sylvan |
Creativity Support Tools (2006)
| Siehe Creativity Support Tools (2006)
|
Duncan Symons |
Mobile Technologies Supporting Professional Learning Communities Within Pre-service Teacher STEM Education (2017)
| Siehe Mobile Technologies Supporting Professional Learning Communities Within Pre-service Teacher STEM Education (2017)
|
Syndicat des Enseignants Romands (SER) |
Schule in einer digitalen Welt - L'école dans un monde numérique (2018)
| Siehe Schule in einer digitalen Welt - L'école dans un monde numérique (2018)
|
Paraskevi Synteta |
Community, Content and Collaboration Management Systems in Education (2002)
Community, Content and Collaboration Management Systems (2002)
| |
Maciej M. Syslo |
Siehe Maciej M. Syslo |
Siehe Maciej M. Syslo |
Tong-Ann Sytwu |
An Investigation of the Effects of Individual Differences on Mobile-Based Augmented Reality English Vocabulary Learning (2016)
| Siehe An Investigation of the Effects of Individual Differences on Mobile-Based Augmented Reality English Vocabulary Learning (2016)
|
Claudia Szabo |
Final Year Students' Approaches to Implementing Complex Distributed Systems (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Broadening Participation in Computer Science (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) A Periodic Table of Computing Education Learning Theories (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) Student projects are not throwaways (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Michael Szabo |
Dimensions of Authoring Aids Intelligence (1990) (erschienen in ICCAL '90)
| |
Konrad Szacilowski |
Infochemistry (2012)
| Siehe Infochemistry (2012)
|
Eörs Szathmáry |
The Major Transitions in Evolution (1995)
| Siehe The Major Transitions in Evolution (1995)
|
Stanislaw Szejko |
An exercise in evaluating significance of software quality criteria (1999) (erschienen in ITiCSE 1999) Software quality lab in the informatics option of Gdañsk TU electronics faculty (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) Teaching parallel processing (1996) (erschienen in ITiCSE 1996)
| |
Imre Szeman |
After Globalization (2011)
| Siehe After Globalization (2011)
|
Alina Szeminska |
Die Entwicklung des Zahlbegriffs beim Kinde (1941)
Die natürliche Geometrie des Kindes (1948)
| |
Péter Szlávi |
Programming Versus Application (2006) (erschienen in Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers)
| |
Berin Szoka |
The Next Digital Decade (2010)
| Siehe The Next Digital Decade (2010)
|
Carolyn Szostak |
Effects of team-based learning on a CS1 course (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
George G. Szpiro |
Die verflixte Mathematik der Demokratie (2010)
| Siehe Die verflixte Mathematik der Demokratie (2010)
|
Kinga Szűcs |
Medien im Mathematikunterricht (2018)
| Siehe Medien im Mathematikunterricht (2018)
|
Petra Szucsich |
Schule neu denken und medial gestalten (2017)
| Siehe Schule neu denken und medial gestalten (2017)
|
Laszlo Szuecs |
Creating Windows applications using Borland's OWL classes (1996) (erschienen in SIGCSE 1996)
| |
Matthew J. Szulik |
Open for Change (2007) (erschienen in Educause Review 42/1)
| |
Philipp Szydlowski |
Faktenblatt «Einführung einer kollaborativen Lernplattform» (2020)
| |
Natalia Szymczyk |
The Impact of Guidance and Feedback in Game-Based Computational Thinking Environments (2021)
| |
Justyna Szynkiewicz |
Learning through Construction's Influence on IT Students' Identity Formation (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Kathryn T. Stolee |
What Makes Team[s] Work? A Study of Team Characteristics in Software Engineering Projects (2022) (erschienen in ICER 2022)
| |
Niels A. Taatgen |
The Multitasking Mind (2010)
| |