Subgoal-labeled instructional material improves performance and transfer in learning to develop mobile applications Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 71 bis 78), 2012
|
|
Zusammenfassungen
Mental models are mental representations of how an action changes a problem state. Creating a mental model early in the learning process is a strong predictor of success in computer science classes. One major problem in computer science education, however, is that novices have difficulty creating mental models perhaps because of the cognitive overload caused by traditional teaching methods. The present study employed subgoal-labeled instructional materials to promote the creation of mental models when teaching novices to program in Android App Inventor. Utilizing this and other well-established educational tools, such as scaffolding, to reduce cognitive load in computer science education improved the performance of participants on novel tasks when learning to develop mobile applications.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jens Bennedsen , Karen Brennan , Michael E. Caspersen , Richard E. Clark , Evelyn Eastmond , Yasmin B. Kafai , Päivi Kinnunen , Paul A. Kirschner , Kasper Dalgaard Larsen , John Maloney , Amon Millner , Andrés Monroy-Hernández , Mitchel Resnick , Eric Rosenbaum , Natalie Rusk , Jay Silver , Brian Silverman , Beth Simon , John Sweller | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- ICER 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2019, Toronto, ON, Canada, August 12-14, 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) (2019)
- Using the SOLO Taxonomy to Understand Subgoal Labels Effect in CS1 (Adrienne Decker, Lauren E. Margulieux, Briana B. Morrison) (2019)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Subgoal-labeled instructional material improves performance and transfer in learning to develop mobile applications: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 506 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.