/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Learning as Reflective Crossaction

The Example of Learning Expeditions
Zu finden in: Digital Didactical Designs, 2015 local 
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Digital Didactical DesignsIn the earlier chapters, I proposed to see our digital networked world from the perspective of CrossActionSpaces where offline and online settings are smelting together. Such spaces are full of potential for communication; they are made through communication but also restricted and limited by roles that the actors play and the expectation patterns the actors have (Chapter 2). When human action is changing toward several cross-actions (Chapter 3), we can ask what learning is. Learning in such a world that is full of communication spaces is reflective doing and conducive of reflective cross-actions. In this chapter, I illustrate what this means, how it can be understood, how reflective multi-cross-actions can be characterized and what it requires to design for them. I use the example of learning expeditions to clarify reflective cross-actions, how it can be used in classrooms and how to design for learning expeditions. Since it is a highly dynamic set of cross-actions, the term ‘multi-cross-action’ refers to this phenomenon.
Von Isa Jahnke im Buch Digital Didactical Designs (2015) im Text Learning as Reflective Crossaction

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown, Jerome S. Bruner, Richard E. Clark, Allan Collins, Thomas M. Duffy, Richard Halverson, Jane Howland, Isa Jahnke, David H. Jonassen, Paul A. Kirschner, Timothy D. Koschmann, Bruno Latour, Jean Lave, Rose M. Marra, Joi Moore, Christian Pleul, Mike Sharples, George Siemens, Gerry Stahl, Dan Suthers, John Sweller, Josie Taylor, A. Erman Tekkaya, Claudius Terkowsky, Giasemi Vavoula, Etienne Wenger
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1979 local On Knowing (Jerome S. Bruner) 2, 4, 3, 7, 4, 1, 1, 5, 5, 9, 6, 2212148
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 14, 13, 15, 7, 7, 8, 9, 15, 23, 2, 2, 2151221452
1992  Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 9, 16, 13, 7, 7, 9, 10, 8, 22, 1, 2, 2833322621
1999Communities of practice (Etienne Wenger) 20, 28, 17, 19, 19, 13, 13, 17, 24, 21, 1, 298321100
2000The Social Life of Information (J. S. Brown) 25000
2003 local Handbook of Research for Educational Communications and Technology5, 5, 11, 7, 7, 7, 7, 6, 12, 13, 3, 1571271
2003  Learning to Solve Problems with Technology (2nd ed.) (David H. Jonassen, Jane Howland, Joi Moore, Rose M. Marra) 10, 18, 16, 15, 14, 14, 13, 11, 14, 16, 1, 969092716
2005mLearn 2005 Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Tom Brown, Herman van der Merwe) 7, 8, 17, 10, 10, 10, 13, 15, 14, 21, 5, 1267911393
2005 local Reassembling the Social (Bruno Latour) 3, 8, 15, 17, 9, 9, 13, 9, 15, 24, 1, 233182627
2006 local web Big Issues in Mobile Learning (Mike Sharples) 7, 9, 12, 10, 7, 7, 7, 7, 16, 12, 1, 114231497
2006 local The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 3, 11, 22, 13, 9, 9, 10, 9, 18, 17, 1, 5646751104
2006 local Group Cognition (Gerry Stahl) 9, 15, 11, 8, 8, 8, 11, 12, 8, 2, 1, 118281839
2009  Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 6, 8, 17, 15, 11, 11, 13, 13, 17, 23, 2, 224422812
2010 local web DeLFI 2010 (Michael Kerres, Nadine Ojstersek, Ulrik Schroeder, Heinz Ulrich Hoppe) 32, 40, 21, 20, 20, 9, 11, 17, 16, 5, 4, 731971995
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1992Constructivism (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 14300
2005 local web Towards a Theory of Mobile Learning (Mike Sharples, Josie Taylor, Giasemi Vavoula) 8, 7, 13, 11, 11, 11, 10, 9, 13, 18, 7, 111121707
2005 local web Connectivism (George Siemens) 5, 9, 13, 11, 10, 10, 8, 9, 10, 19, 3, 121261572
2006 local web Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) 3, 7, 14, 12, 8, 8, 10, 9, 14, 10, 1, 328213881
2006Computer-Supported Collaborative Learning (Gerry Stahl, Timothy D. Koschmann, Dan Suthers) 6200
2010Online Learning with Remote-Configured Experiments (Isa Jahnke, Claudius Terkowsky, Christian Pleul, A. Erman Tekkaya) 2000

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.