/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Learning as Reflective Crossaction

The Example of Learning Expeditions
Zu finden in: Digital Didactical Designs, 2015 local 
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Digital Didactical DesignsIn the earlier chapters, I proposed to see our digital networked world from the perspective of CrossActionSpaces where offline and online settings are smelting together. Such spaces are full of potential for communication; they are made through communication but also restricted and limited by roles that the actors play and the expectation patterns the actors have (Chapter 2). When human action is changing toward several cross-actions (Chapter 3), we can ask what learning is. Learning in such a world that is full of communication spaces is reflective doing and conducive of reflective cross-actions. In this chapter, I illustrate what this means, how it can be understood, how reflective multi-cross-actions can be characterized and what it requires to design for them. I use the example of learning expeditions to clarify reflective cross-actions, how it can be used in classrooms and how to design for learning expeditions. Since it is a highly dynamic set of cross-actions, the term ‘multi-cross-action’ refers to this phenomenon.
Von Isa Jahnke im Buch Digital Didactical Designs (2015) im Text Learning as Reflective Crossaction

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown , Jerome S. Bruner , Richard E. Clark , Allan Collins , Thomas M. Duffy , Richard Halverson , Jane Howland , Isa Jahnke , David H. Jonassen , Paul A. Kirschner , Timothy D. Koschmann , Bruno Latour , Jean Lave , Rose M. Marra , Joi Moore , Christian Pleul , Mike Sharples , George Siemens , Gerry Stahl , Dan Suthers , John Sweller , Josie Taylor , A. Erman Tekkaya , Claudius Terkowsky , Giasemi Vavoula , Etienne Wenger
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1979 local  On Knowing (Jerome S. Bruner) 4, 3, 1, 4, 5, 4, 5, 9, 2, 1, 6, 3 313235
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 6, 1, 7, 7, 19, 4, 1, 3, 14, 2 179221574
1992   Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 1, 5, 5, 3, 5, 7, 17, 5, 1, 3, 9, 3 853332740
1999 Communities of practice (Etienne Wenger) 1, 7, 2, 5, 10, 21, 2, 1, 4, 3, 6, 3 117331253
2000 local  The Social Life of Information (J. S. Brown) 2, 4, 5, 3, 5, 8, 8, 5, 1, 1, 4, 2 259290
2003 local  Handbook of Research for Educational Communications and Technology1, 1, 1, 3, 2, 5, 9, 9, 3, 2, 6, 3 673371
2003  local  Learning to Solve Problems with Technology (2nd ed.) (David H. Jonassen, Jane Howland, Joi Moore, Rose M. Marra) 5, 1, 6, 4, 5, 7, 12, 1, 3, 2, 10, 3 69132848
2005 mLearn 2005 Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Tom Brown, Herman van der Merwe) 4, 1, 2, 6, 5, 3, 8, 13, 3, 1, 6, 2 297921495
2005 local  Reassembling the Social (Bruno Latour) 1, 6, 1, 3, 4, 3, 8, 12, 6, 2, 9, 3 40213763
2006 local web  Big Issues in Mobile Learning (Mike Sharples) 9, 1, 2, 1, 7, 6, 2, 6, 5, 3, 5, 3 16233611
2006 local  The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 7, 3, 3, 6, 5, 3, 5, 13, 3, 4, 14, 2 807121212
2006 local  Group Cognition (Gerry Stahl) 1, 4, 2, 7, 5, 4, 8, 8, 2, 2, 4, 2 20292957
2009   Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 4, 2, 5, 3, 4, 7, 11, 1, 4, 1, 9, 4 24424952
2010 local web  DeLFI 2010 (Michael Kerres, Nadine Ojstersek, Ulrik Schroeder, Heinz Ulrich Hoppe) 8, 1, 1, 5, 6, 2, 4, 11, 3, 2, 7, 4 32042147
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1992 Constructivism (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 15300
2005 local web  Towards a Theory of Mobile Learning (Mike Sharples, Josie Taylor, Giasemi Vavoula) 3, 4, 1, 8, 4, 6, 6, 9, 2, 5, 6, 4 13124823
2005 local web  Connectivism (George Siemens) 1, 6, 3, 3, 11, 14, 3, 1, 2, 2, 3, 2 37262671
2006 local web  Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) 5, 2, 9, 3, 5, 7, 13, 3, 2, 2, 8, 3 432231005
2006 Computer-Supported Collaborative Learning (Gerry Stahl, Timothy D. Koschmann, Dan Suthers) 6200
2010 Online Learning with Remote-Configured Experiments (Isa Jahnke, Claudius Terkowsky, Christian Pleul, A. Erman Tekkaya) 2000

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZeitleiste

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.