Games and RulesGame Mechanics for the »Magic Circle«
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Zusammenfassungen
Why do we play games and why do we play them on computers? The contributors of »Games and Rules« take a closer look at the core of each game and the motivational system that is the game mechanics. Games are control circuits that organize the game world with their (joint) players and establish motivations in a dedicated space, a »Magic Circle«, whereas game mechanics are constructs of rules designed for interactions that provide gameplay. Those rules form the base for all the excitement and frustration we experience in games.
This anthology contains individual essays by experts and authors with backgrounds in Game Design and Game Studies, who lead the discourse to get to the bottom of game mechanics in video games and the real world – among them Miguel Sicart and Carlo Fabricatore.
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![]() Personen KB IB clear | Donald A. Norman | ||||||||||||||||||
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, Computerspiele computer game
, Escape Room
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, Motivation motivation
, Pokémon Go
, Social Credit System
, Spiel game
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![]() | Games and Rules: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 8685 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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, 8685 kByte;
2021-03-21)
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