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Zusammenfassungen
The overall aim for the present study was to analyze the consequences for reading ability among
the children of a computer supported self-regulated learning environment in grade two. By means of
a quasi-experimental design in a natural setting, an experimental group (n = 39) was compared to a
control group from a national sample (n = 3409) on reading comprehension. The statistical analyses
showed that the experimental group achieved better on reading comprehension both as a group
(p < .001) as well as girls (p < .001) and boys (p < .05) separately. The proportion of high achievers
was higher, and the proportion of low achievers was lower in the experimental group. In order to
explain the level of reading comprehension in the experimental group Structural Equation Modelling
(SEM) was used. The main explanatory factor for reading comprehension was writing with b = .44.
As a tentative conclusion it was suggested that the extended writing in combination with the self-regulated
learning environment can promote reading comprehension in grade two, whereas home literacy
had no impact on reading comprehension in this context.
Von Anne-Mari Folkesson, Lena Swalander im Text Self-regulated learning through writing on computers (2006) Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Hawthorne-EffektHawthorne effect , Kinderchildren , LehrerInteacher , Lesekompetenz , Schreibenwriting , Schreiben am Computerwriting with a computer |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, Lernen, Schreiben von Hand, Schule, Unterricht |
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Self-regulated learning through writing on computers: Artikel als Volltext (: , 285 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.