/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

An Investigation of the Effects of Individual Differences on Mobile-Based Augmented Reality English Vocabulary Learning

Tong-Ann Sytwu, Chien-Hwa Wang
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 387 bis 410), 2016 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mobile Learning Design

Mobile devices are now widely owned and available to the majority of people. While the affordances of mobile learning include supporting a more personalized, authentic, situated learning based on the findings of many studies, it is crucial and urgent to start rethink pedagogy and learning using mobile devices. Additionally, as the concept of augmented reality (AR) enables learners to receive additional, valuable information in a real setting, this study, thus, aims to investigate the effects of a mobile-based augmented reality simulation learning system for English vocabulary acquisition on learners of different learning styles (field independence/dependence, FI/FD) and English proficiency (high/low) in terms of learning outcome and motivation. An experimental research design was used in this study to identify any differences between FI, FD students and high/low English proficiency learners. The results showed that FD learners benefitted significantly from the mobile AR instruction on learning outcome; there was a borderline significant difference between high and low English proficiency learners on learning outcome; and neither learning styles nor English proficiency affected learning motivation after the mobile AR instruction was applied. From the findings of the present study, individual differences should be considered when a new instructional approach is applied in order to make learning more effective and motivating.

Von Tong-Ann Sytwu, Chien-Hwa Wang im Buch Mobile Learning Design (2016) im Text An Investigation of the Effects of Individual Differences on Mobile-Based Augmented Reality English Vocabulary Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
augmented realityaugmented reality , mobile learningmobile learning , situated learning / situated cognitionsituated learning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.