/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

First Programming Course in Business Studies

Content, Approach, and Achievement
Djordje M. Kadijevich
Zu finden in: Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (Seite 45 bis 56), 2021 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. Rethinking Computing EducationThis paper presents the content of, a didactic approach to, and achievement of a first programming course for students engaged in business studies. Visual and textual programming were combined and a didactic approach that mainly focused on programming and fulfilling sub-tasks was used. This educational approach was applied to novice students of average ability and resulted in modest programming achievements. These achievements are first summarized, presenting the solution of a web application whose development was accessible to most students. Then, possible reasons for such achievements are discussed. The paper ends with several suggestions for practice and research, including a proposal for another sequencing of programming topics that would increase students’ motivation to learn programming and improve their learning outcomes. Requirements for hybrid environments supporting both visual and textual programming are also considered. Although the applied methodology and resulting achievements reflect the authors experience in teaching programming to second-year undergraduate students, they are relevant to teaching programming in high school education as well.
Von Djordje M. Kadijevich im Konferenz-Band Informatics in Schools. Rethinking Computing Education (2021) im Text First Programming Course in Business Studies

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Michal Armoni , Michael E.Caspersen , Tamar Benaya , Jens Bennedsen , John M. Carroll , David Ginat , Felienne Hermans , Peter Hubwieser , David H. Jonassen , Lutz Kohl , Michael Kölling , Anna Beata Kwiatkowska , Marileen Smit , Alaaeddin Swidan , Maciej M. Syslo , Péter Szlávi , László Zsakó , Ela Zur

Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning , Motivationmotivation , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 The Nurnberg Funnel (John M. Carroll) 3, 4, 8, 12, 3, 1, 10, 3, 6, 2, 3, 2 3 23 2 1302
2006 Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers (Roland Mittermeir) 2, 2, 5, 8, 4, 2, 14, 2, 5, 2, 4, 2 26 175 2 1450
2008 local  Reflections on the Teaching of Programming (Jens Bennedsen, Michael E.Caspersen, Michael Kölling) 4, 4, 6, 7, 2, 2, 2, 4, 3, 2, 2, 2 3 11 2 486
2008 Informatics Education - Supporting Computational Thinking (Roland Mittermeir, Maciej M. Syslo) 2, 3, 5, 12, 2, 1, 9, 2, 8, 3, 4, 2 28 205 2 1287
2010 local web  Teaching Fundamental Concepts of Informatics (Juraj Hromkovic, Rastislav Královic, Jan Vahrenhold) 5, 3, 6, 9, 4, 2, 9, 4, 5, 6, 2, 4 22 124 4 1042
2015 local web  ISSEP 2015 (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) 4, 2, 8, 17, 2, 2, 9, 2, 7, 6, 5, 2 23 160 2 707
2018 ICER 2018 (Lauri Malmi, Ari Korhonen, Robert McCartney, Andrew Petersen) 8, 14, 5, 1, 1, 3, 10, 2, 7, 11, 4, 3 50 230 3 607
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local  Toward a Design Theory of Problem Solving (David H. Jonassen) 9, 7, 1, 1, 1, 5, 6, 4, 1, 10, 3, 2 18 27 2 1682
2006 local web  Programming Versus Application (Péter Szlávi, László Zsakó) 1 5 0 0
2008 local web  Puck - A Visual Programming System for Schools (Lutz Kohl) 2, 2, 7, 9, 5, 5, 1, 4, 3, 2, 2, 3 1 17 3 658
2008 local web  Analysis of Learning Objectives in Object Oriented Programming (Peter Hubwieser) 2, 4, 5, 13, 3, 2, 4, 2, 2, 4, 4, 3 6 21 3 604
2010 local web  Didactics of Introduction to Computer Science in High School (Michal Armoni, Tamar Benaya, David Ginat, Ela Zur) 1 6 0 0
2015 local web  Introducing a New Computer Science Curriculum for All School Levels in Poland (Maciej M. Sysło, Anna Beata Kwiatkowska) 2, 2, 6, 6, 3, 2, 4, 2, 1, 2, 2, 3 7 9 3 230
2018 local web  Programming Misconceptions for School Students (Alaaeddin Swidan, Felienne Hermans, Marileen Smit) 4, 4, 3, 8, 5, 3, 5, 5, 3, 3, 3, 2 7 17 2 318

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW First Programming Course in Business Studies: Content, Approach, and Achievement: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 989 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.