Analysis of Learning Objectives in Object Oriented Programming Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatics Education - Supporting Computational Thinking (Seite 142 bis 150), 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The paper presents an analysis of the learning objectives that have to be achieved in order to learn Object Oriented Programming.
By using the prerequisite relation between these objectives we develop a sequence of concepts for a textbook. The article
is closed by some considerations concerning the electronic management of learning objectives using ontologie
Von Peter Hubwieser im Konferenz-Band Informatics Education - Supporting Computational Thinking im Text Analysis of Learning Objectives in Object Oriented Programming (2008) In this paper I want to concentrate my explanations on the logical and didactical interconnections
of the subject areas of Algorithms, state modelling, OOM and OOP. I
will show that these interconnections lead to circular dependencies in certain aspects
and propose a possible teaching sequence in order to resolve these dependencies. The paper shall not only present a particular learning approach for OOP but also suggest a
methodology to elaborate such new learning approaches for difficult, complex or
complicated subject areas.
Von Peter Hubwieser im Konferenz-Band Informatics Education - Supporting Computational Thinking im Text Analysis of Learning Objectives in Object Oriented Programming (2008) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Taxonomie von Bloom (affektiver Bereich), Taxonomie von Bloom (psychomotorischer Bereich) |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
6 Erwähnungen
- Konzeption und Analyse neuer Maßnahmen in der Fort- und Weiterbildung von Informatiklehrkräften (Matthias Spohrer) (2009)
- Lernzielstrukturen im Informatikunterricht (Markus Steinert) (2010)
- 25 Jahre Schulinformatik - Zukunft mit Herkunft (Gerhard Brandhofer, Gerald Futschek, Peter Micheuz, Anton Reiter, Karl Schoder) (2010)
- ISSEP 2014 - Informatics in Schools - Teaching and Learning Perspectives (Yasemin Gülbahar, Erinç Karataş) (2014)
- 10. Measuring Student Competences in German Upper Secondary Computer Science Education (Jonas Neugebauer, Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Laura Ohrndorf, Niclas Schaper)
- Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Michail N. Giannakos) (2020)
- 4. Web-Based Learning in Computer Science - Insights into Progress and Problems of Learners in MOOCs (Johannes Krugel, Peter Hubwieser)
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
- First Programming Course in Business Studies - Content, Approach, and Achievement (Djordje M. Kadijevich)
Volltext dieses Dokuments
Analysis of Learning Objectives in Object Oriented Programming: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 91 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.