Web-Based Learning in Computer ScienceInsights into Progress and Problems of Learners in MOOCs
Johannes Krugel, Peter Hubwieser
Zu finden in: Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Seite 51 bis 79), 2020
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Web-based resources and massive open online courses (MOOCs) are promising forms of non-formal and technology-enhanced learning. Advantages are the flexibility regarding location and time and the possibilities for self-regulated learning. Furthermore, web technologies have considerably evolved over the past years, enabling complex interactive exercises and communication among the learners. However, online learning also has its challenges regarding, e.g., the motivation and low-completion rates in MOOCs. Following a design-based research methodology, we designed, developed, and evaluated a MOOC for the introduction of object-oriented programming. In three course runs, we collected extensive textual feedback from the participants which we analyzed inductive qualitative content analysis (QCA) by Mayring. We complement this with quantitative analyses regarding the performance of the learners in the course. The results give insights into the progress, preferences, and problems of learners in MOOCs. We furthermore used these results as a basis for adapting the course in the following iterations of our design-based research and observed a significant increase in the course completion rate.
Von Johannes Krugel, Peter Hubwieser im Buch Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020) im Text Web-Based Learning in Computer Science Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jan Van den Akker , Michael E. Caspersen , Mats Daniels , Judith Gal-Ezer , Koeno Gravemeijer , David Gries , Peter Hubwieser , G. Joy Teague , Susan McKenney , Nienke Nieveen , Ian D. Sanders , Jeannette M. Wing | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Algorithmusalgorithm , Computercomputer , design-based researchdesign-based research , Informatikcomputer science , Lernenlearning , MOOCMassive Open Online Course , Motivationmotivation , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Web-Based Learning in Computer Science: Insights into Progress and Problems of Learners in MOOCs: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 550 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.