Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Dario Sala |
maturart.ch (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Jean Salac |
Exploring Student Behavior Using the TIPP&SEE Learning Strategy (2020)
Diagramming as a Strategy for Primary/Elementary-Age Program Comprehension (2020) (erschienen in ICER 2020) Personalized Assessment Worksheets for Scratch (PAWS) (2019) (erschienen in ICER 2019) If They Build It, Will They Understand It? (2020)
| |
Andreas Saladin |
Tagebuch einer IKT-Woche (1999)
Gestadeck Times (2003)
| |
Aziz Salah |
Extending a marking tool with simple support for testing (2007) (erschienen in ITiCSE 2007) Introducing students to professional software construction (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Robert Salais |
Evaluation und Politik (2007)
| Siehe Evaluation und Politik (2007)
|
Tapio Salakoski |
What about a simple language? (2006)
Reflections on Koli Calling Conference (2010) (erschienen in Koli Calling 2010) Editorial comments (2006) (erschienen in Computer Science Education 3/2006)
| |
Ignacio Salamano |
Monitoreo y evaluación educativa del Plan Ceibal (2009)
| Siehe Monitoreo y evaluación educativa del Plan Ceibal (2009)
|
Adrian Salamon |
Spione an der Zimmerdecke? (2017)
| Siehe Spione an der Zimmerdecke? (2017)
|
Lubomir Salanci |
Object-Oriented Programming at Upper Secondary School for Advanced Students (2006) (erschienen in Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers) Informatics in Primary School (2011) (erschienen in Informatics in Schools)
| |
Pito Salas |
The entrepreneur's bootcamp (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Ulrich Salaschek |
Bewegungen (2020)
| Siehe Bewegungen (2020)
|
Marcel Salathé |
Does ChatGPT use 10x more energy than a standard Google search? (2025)
«Das Virus wird langfristig bleiben» (2020)
When ChatGPT is better than your doctor (2023)
«KI ist die wichtigste technologische Erfindung der Menschheit» (2024)
| |
Michelle Salathé |
Wissenschaftliche Integrität (2008)
| Siehe Wissenschaftliche Integrität (2008)
|
Rafael Salazar |
Preparing students for industry's software engineering needs (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
Silvia Salchegger |
PISA 2022 - Österreich (2023)
| Siehe PISA 2022 - Österreich (2023)
|
Peter Salden |
Didaktische und rechtliche Perspektiven auf KI-gestütztes Schreiben in der Hochschulbildung (2023)
Learning Analytics aus hochschuldidaktischer Perspektive (2014)
Der «Third Space» als Handlungsfeld in Hochschulen (2013)
Learning Analytics in der Hochschule (2020)
| |
Arthur Sale |
Evaluating Acceptance of a Haptic Learning Resource from Various Perspectives (2017)
| Siehe Evaluating Acceptance of a Haptic Learning Resource from Various Perspectives (2017)
|
Tony Sale |
Alan Turing at Bletchley Park in World War II (2003)
| Siehe Alan Turing at Bletchley Park in World War II (2003)
|
Issa M. Saleh |
New Science of Learning (2010)
| Siehe New Science of Learning (2010)
|
Fatemeh Salehian Kia |
Data Models in Learning Analytics (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops)
| |
Jason R. Salemme |
A collection of tools for making automata theory and formal languages come alive (1997) (erschienen in SIGCSE 1997)
| |
Katie Salen |
Rules of Play (2003)
| Siehe Rules of Play (2003)
|
Sébastien Salerno |
Digitalisierung der Schweizer Demokratie (2021)
| Siehe Digitalisierung der Schweizer Demokratie (2021)
|
Afonso Sales |
Perceived Benefits and Challenges of Learning Startup Methodologies for Software Engineering Students (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Heidi Sales |
The Imposition and Superimposition of Digital Reading Technology (2011)
| Siehe The Imposition and Superimposition of Digital Reading Technology (2011)
|
Yvonne Salewski |
Kompetenzorientiertes E-Learning (2006) (erschienen in E-Learning - Alltagstaugliche Innovation?)
| |
L. H. Salganik |
Defining and Selecting Key Competencies (2001)
Key Competencies for a Successful Life and a Well-Functioning Society (2003)
| |
Andrea Salgian |
Teaching creativity in computer science (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Adrian Salguero |
A Longitudinal Evaluation of a Best Practices CS1 (2020)
| Siehe A Longitudinal Evaluation of a Best Practices CS1 (2020)
|
Alejandro Salinas |
What’s in a Name? (2024)
| Siehe What’s in a Name? (2024)
|
Carole Salis |
Innovative Didactic Laboratories and School Dropouts - Second Year Evaluation (2018)
| Siehe Innovative Didactic Laboratories and School Dropouts - Second Year Evaluation (2018)
|
János Sallai |
A Visual Programming Environment for Learning Distributed Programming (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |
Alexander Salle |
Selbstgesteuertes Lernen mit neuen Medien (2015)
mamdim - Mathematiklernen mit digitalen Medien am Beispiel von moodle-Lernmodulen (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Alvaro Augusto de Salles |
Exposure Limits: The underestimation of absorbed cell phone radiation, especially in children (2012)
| Siehe Exposure Limits: The underestimation of absorbed cell phone radiation, especially in children (2012)
|
Richard Johnson Sallis |
Australian Women in Science (2021)
| Siehe Australian Women in Science (2021)
|
Martina Salm |
Qualitätspakt E-Learning Universität Bremen (2014)
Servicekonzept „Universität als Lernort“ (2014) (erschienen in Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken)
| |
Omar Salman |
The automatic assessment of Z specifications (1997)
| |
Frederic Salmen |
FAIR Learning Technologies with Web Components and Packages (2024)
Web-based prototype of a visual and interactive deep learning simulation (2024)
Behind the Screens (2023) (erschienen in WIPSCE '23)
| |
Ladislao Salmeróna |
Don't throw away your printed books (2018)
| Siehe Don't throw away your printed books (2018)
|
Joni Salmi |
Identification of programmers from typing patterns (2015) (erschienen in Koli Calling 2015)
| |
Arto Salminen |
Organizing and evaluating course on embedded programming (2010) (erschienen in Koli Calling 2010)
| |
Gilly Salmon |
Siehe Gilly Salmon |
Siehe Gilly Salmon |
David Salomon |
Neue Arbeitsverhältnisse - neue Bildung (2021)
| Siehe Neue Arbeitsverhältnisse - neue Bildung (2021)
|
Gavriel Salomon |
Siehe Gavriel Salomon |
Siehe Gavriel Salomon |
Ralf Salomon |
SPURT (2005) (erschienen in DeLFI 2005)
| |
Paola Salomoni |
ITiCSE 2006 (2006)
| |
Richard M. Salter |
Using DLSim 3 (2008) (erschienen in ITiCSE 2008) New models for the CS1 course (1994) (erschienen in SIGCSE 1994) New models for the CS1 course (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
Efi Saltidou |
Professional Development for Teachers in the Age of AI (2024)
| Siehe Professional Development for Teachers in the Age of AI (2024)
|
Jerome Saltmarsh |
| |
Jeffrey Saltz |
An open co-op model for global enterprise technology education (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Jeffrey S. Saltz |
Key Concepts for a Data Science Ethics Curriculum (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Johannes Saltzwedel |
Was wir heute wissen müssen (2011)
| Siehe Was wir heute wissen müssen (2011)
|
Paul Salvador Inventado |
Supporting Student Self-regulation in Unsupervised Learning Environments (2012)
Promoting Mastery Learning in an Introductory Programming Course (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Marco Salvi |
Wenn die Roboter kommen (2017)
| Siehe Wenn die Roboter kommen (2017)
|
Scott Salvidio |
Teaching C++ to high school students (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Miriam Salvisberg |
PISA 2022 - Die Schweiz im Fokus (2023)
Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT) in Schulen (2019)
| |
Dario D. Salvucci |
The Multitasking Mind (2010)
| Siehe The Multitasking Mind (2010)
|
Hendrik Saly |
Tricampus - trinationale Infrastruktur für mobiles Lernen (2006) (erschienen in DeLFI 2006)
| |
Benedikt Salzbrunn |
Kollaboratives Forschen und Lernen mit dem Web 2.0 zur Senkung der Dropout-Rate (2010)
| Siehe Kollaboratives Forschen und Lernen mit dem Web 2.0 zur Senkung der Dropout-Rate (2010)
|
Salzburg Research Forschungsgesellschaft |
Siehe Salzburg Research Forschungsgesellschaft |
Siehe Salzburg Research Forschungsgesellschaft |
Christine Sälzer |
PISA 2015
PISA 2012 (2013)
Studienbuch Schulleistungsstudien (2016)
| |
Sonja Sälzle |
Transformationsanspruch in Forschung und Bildung (2023)
| |
Christoph Salzmann |
Computer- und Informationskompetenzen der Schweizer Schülerinnen und Schüler im internationalen Vergleich (2014)
| |
Madeleine Salzmann |
Anschlussbericht zum Masterplan Pädagogische Hochschulen vom 13. August 2008 (2008)
| |
Michael Salzmann |
Entwicklungsplanung der ETH Zürich (2006)
| |
Niklaus Salzmann |
Wenn das Spielen einem 60-Prozent-Job entspricht (2011)
| |