Innovative Didactic Laboratories and School Dropouts - Second Year EvaluationCarole Salis, Marie Florence Wilson, Stefano Leone Monni, Giuliana Brunetti, Fabrizio Murgia, Franco Atzori
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this paper we shall report on the second year of the 3-year program financed by the Sardinian Regional Authorities (RAS) through European Social Fund: POR FSE 2014-2020 approved by the European Commission (EC) on 17th December 2014. The program is dedicated to facing the school dropouts and disengagement problems. We shall refer to the Innovative Didactic Labs (IDLs) that are the focus point of Line B2 which deals with the aspects of inclusive schools through the use of ICT into the didactic approach. We shall present the novelties with respect to the first edition, and the most important data generated by the face-to-face monitoring activities.
Von Carole Salis, Marie Florence Wilson, Stefano Leone Monni, Giuliana Brunetti, Fabrizio Murgia, Franco Atzori im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Innovative Didactic Laboratories and School Dropouts - Second Year Evaluation Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Volltext dieses Dokuments
Innovative Didactic Laboratories and School Dropouts - Second Year Evaluation: Volltext als PDF (: , 226 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.