Landscapes of tools and services reconsideredNew directions for informal learning support in higher education?
Zu finden in: Informal Learning and Digital Media, 2006
|
|
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper argues that the predominant institutional landscapes of technological tools and services in higher education are built on a set of assumptions that are derived from teaching and studying practices focusing almost exclusively on domain-specific, codified knowledge and skills. The requirements for the acquisition and enhancement of domain-transcending competencies for acting in increasingly distributed, mediated and networked environments are largely ignored. This predominant institutional approach to technology support of teaching and studying contrasts sharply with the emergence of decentralised, loosely-coupled tools and services that provide a growing number of individuals with powerful means to augment a variety of activities and practices outside of institutional boundaries. Furthermore, it is argued that institutional technology support could be (re-)organised to enable all participants to move rather freely between formal and informal contexts without being forced to constantly adapt to new sets of tools and services.
Von Sebastian Fiedler im Konferenz-Band Informal Learning and Digital Media (2006) im Text Landscapes of tools and services reconsidered Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Thomas N. Burg , Sebastian Fiedler , Ernst von Glasersfeld , Humberto R. Maturana , D. S. Rychen , L. H. Salganik , Priya Sharma , Francisco J. Varela | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Browserbrowser , Content Management SystemContent Management System , flickr , Flock , Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System , openBC / Xing , Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment , Portfolio , skype | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | del.icio.us, NetVibes |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.