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Zusammenfassungen
While rapid growth in e-reader use is receiving much attention in industry and academia, the use
of e-readers for academic reading remains understudied. This qualitative study investigates how
graduate students accomplish their academic reading and integrate an e-reader into their reading
practices. Our work represents the first long-term study of e-reading on a production device (the
Amazon Kindle DX). In this paper we contribute new knowledge to the discussion of the
academic potential of e-readers by analyzing the meta-level relationship between reading tasks
and associated reading techniques, students’ compensation for the limitations of e-readers, and
the hindrance of the human ability to construct cognitive maps of texts.
Von Alexander Thayer, Charlotte P. Lee, Heidi Sales, Pausali Sen, Ninad Dalal, Linda H. Hwang im Text The Imposition and Superimposition of Digital Reading Technology (2011) Dieser Text erwähnt ...
Zitationsgraph
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3 Erwähnungen
- 2. Workshop «Lerninfrastruktur in Schulen: 1:1-Computing» (Richard Heinen, Andreas Breiter, Beat Döbeli Honegger, Michael Kerres, Renate Schulz-Zander, Joachim Wedekind, Stefan Welling) (2011)
- DeLFI 2011 - Workshopband (Holger Rohland, Andrea Kienle, Steffen Friedrich) (2011)
- Wandel von Lern- und Lehrmaterialien - Zeitschrift für Bildungsforschung 1/2012 (Martin Ebner, Sandra Schön) (2012)
- 4. E-Books in der Schule - Eine Evaluierung von E-Book-Formaten und E-Book-Readern hinsichtlich ihrer Eignung für Schulbücher (Monika König, Martin Ebner)
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The Imposition and Superimposition of Digital Reading Technology: Artikel als Volltext (: , 445 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.