/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Professional Development for Teachers in the Age of AI

European Schoolnet Academy Thematic Seminar Report
Mutlu Cukurova, Lidija Kralj, Benjamin Hertz, Efi Saltidou , local web 
Thumbnail des PDFs

iconZusammenfassungen

Professional Development for Teachers in the Age of AI

This report explores how professional development for teachers needs to change in the age of AI. From fostering an understanding of AI applications in education to equipping teachers with the requisite skills to leverage these technologies, our analysis aims to provide insights into how professional development can empower teachers to navigate the complexities of the changes brought about by AI.

The report addresses three crucial areas pertaining to the integration of AI in teacher training.

  1. First and foremost, the report examines the key question of what areas professional development initiatives should prioritise to adequately prepare teachers for the challenges and opportunities presented by the era of AI.
  2. Second, it delves into the ways AI can be effectively utilised by teacher trainers to enhance the training process.
  3. Last, the report provides summaries of four examples from practice where teacher trainers have implemented training activities that focus on AI and what they have learnt in the process.

By investigating these aspects, the report seeks to provide teacher trainers with valuable insights and guidance as they navigate the intersection of AI and teacher professional development.

Von Mutlu Cukurova, Lidija Kralj, Benjamin Hertz, Efi Saltidou in der Broschüre Professional Development for Teachers in the Age of AI (2024)

iconDiese Broschüre erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Emily M. Bender , Timnit Gebru , Angelina McMillan-Major , Shmargaret Shmitchell

Begriffe
KB IB clear
AI literacy , Bildungeducation (Bildung) , DigComp , DigCompEdu , Elternparents , EuropaEurope , formal learningformal learning , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , non-formal learningnon-formal learning , Schuleschool , Technologietechnology , uncanny valley
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2021 local web  On the Dangers of Stochastic Parrots (Emily M. Bender, Timnit Gebru, Angelina McMillan-Major, Shmargaret Shmitchell) 6, 1, 6, 2, 7, 12, 8, 3, 2, 9, 5, 9 41 25 9 142

iconDiese Broschüre erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Professional Development for Teachers in the Age of AI: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1875 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und diese Broschüre

Beat hat diese Broschüre während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.