Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Linn Grebäck |
Social media in everyday learning (2013) (erschienen in Koli Calling 2013)
| |
Regina Grebe |
Zwischen visionärer Euphorie und praktischer Ernüchterung (2005)
| Siehe Zwischen visionärer Euphorie und praktischer Ernüchterung (2005)
|
Thomas Grebedünkel |
ProgrammingWiki in der Praxis (2011)
| Siehe ProgrammingWiki in der Praxis (2011)
|
Johannes Grebe-Ellis |
Wissenschaftler fordern Moratorium der Digitalisierung in KITAs und Schulen (2023)
| Siehe Wissenschaftler fordern Moratorium der Digitalisierung in KITAs und Schulen (2023)
|
Myles Greber |
Comparing Course Assessments (2004) (erschienen in Computer Science Education 4/2004)
| |
Thomas Grechenig |
Teaching software engineering and project management to 300 participants without drain of quality or intensity (1997) (erschienen in ITiCSE 1997) Mobile Enabling of Virtual Teams in School (2010)
| |
Andi Gredig |
Schreiben mit der Hand (2021)
| Siehe Schreiben mit der Hand (2021)
|
Emily Greeen |
Understanding the Software Development Industry's Perspective on Coding Boot Camps versus Traditional 4-year Colleges (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Gilbert Greefrath |
Digitalisierung im Mathematikunterricht (2024)
| Siehe Digitalisierung im Mathematikunterricht (2024)
|
Briana Green |
Ethnocomputing and Computational Thinking (2021)
| Siehe Ethnocomputing and Computational Thinking (2021)
|
David Green |
Design and implementation of an interactive tutorial framework (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
Emily Green |
Pair Programming Interactions in Middle School (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Jim Green |
A target tracking system applied to swimming rats (1994) (erschienen in SIGCSE 1994)
| |
Joseph Green |
Applying the Mathematical Work of Teaching Framework to Develop a Computer Science Pedagogical Content Knowledge Assessment (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Joshua Green |
Spreadable Media (2013)
| Siehe Spreadable Media (2013)
|
Kenneth C. Green |
Bring Data (2006)
| Siehe Bring Data (2006)
|
Nick E. Green |
Incorporating Analogies and Worked Out Examples as Pedagogical Strategies in a Computer Science Tutoring System (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
Richard Green |
Virtual Worlds for Science Learning (2009) (erschienen in Multiple Literacy and Science Education)
| |
Sharon Green |
ANTS: a new Collaborative Learning Framework (2001)
| Siehe ANTS: a new Collaborative Learning Framework (2001)
|
Steve Green |
A tool to support the web accessibility evaluation process for novices (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
T.R.G. Green |
Psychology of Programming (1990)
| Siehe Psychology of Programming (1990)
|
Thomas R. G. Green |
Editorial (2005) (erschienen in Computer Science Education 1/2005)
| |
Tim D. Green |
Security vs. Access (2010)
| Siehe Security vs. Access (2010)
|
Timothy Green |
Educational Technology in Social Studies Education (2014)
| Siehe Educational Technology in Social Studies Education (2014)
|
H. J. Greenberg |
A Conceptual Basis for the Role of the Micro-Computer in the Teaching/Learning of College Mathematics (1989) (erschienen in ICCAL '89)
| |
Ira Greenberg |
Processing (2007)
Creative coding and visual portfolios for CS1 (2012)
| |
Kyle Greenberg |
The Impact of Computer Usage on Academic Performance (2016)
| Siehe The Impact of Computer Usage on Academic Performance (2016)
|
Linda Greenberg |
Self-Adjusting Curriculum Planning in Sherlock II (1992) (erschienen in ICCAL '92)
| |
Ronald I. Greenberg |
CS as a Graduation Requirement (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Martin Greenberger |
Computers and the World of the Future (1962)
| Siehe Computers and the World of the Future (1962)
|
Janet Greenblatt |
Tutoring for retention (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Ira Greenburg |
Updating Introductory Computer Science with Creative Computation (2018)
| Siehe Updating Introductory Computer Science with Creative Computation (2018)
|
Adam Greenfield |
Location-based and context-aware education (2008)
| Siehe Location-based and context-aware education (2008)
|
Patricia M. Greenfield |
Technology and Informal Education (2009)
| Siehe Technology and Informal Education (2009)
|
Robert H. Greenfield |
Laboratories for an undergraduate course in data communications and networks (1987) (erschienen in SIGCSE 1987)
| |
Stuart Greenfield |
Teaching parameter passing by example using thunks in C and C++ (1993) (erschienen in SIGCSE 1993)
| |
Susan A. Greenfield |
Reiseführer Gehirn (1997)
| Siehe Reiseführer Gehirn (1997)
|
Samuel Greengard |
Virtual Reality (2019)
The Internet of Things (2015)
| |
Valerie Greenhill |
Twenty-First Century Students Need 21st Century Skills (2011)
| Siehe Twenty-First Century Students Need 21st Century Skills (2011)
|
Christine Greenhow |
Using activity-oriented design methods to study collaborative knowledge-building in e-learning courses within higher education (2007) (erschienen in International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 2) The impact of generative artificial intelligence on socioeconomic inequalities and policymaking (2024)
| |
Tony Greening |
Designing closed laboratories for a computer science course (1996) (erschienen in SIGCSE 1996) Editorial (2001) (erschienen in Computer Science Education 3/2001) Problem-Based Learning for Foundation Computer Science Courses (2000) (erschienen in Computer Science Education 2/2000) Examining student learning of computer science (1997) (erschienen in SIGCSE 1997)
| |
Raymond Greenlaw |
Using a Message Board as a Teaching Tool in an Introductory Cyber-Security Course (2015)
| |
Newcomb Greenleaf |
Computability and data types (1990) (erschienen in SIGCSE 1990) Algorithms and proofs (1989) (erschienen in SIGCSE 1989)
| |
James G. Greeno |
Learning in Activity (2006) (erschienen in The Cambridge Handbook of the Learning Sciences) Cognition and Learning (1996)
On Claims That Answer the Wrong Questions (1997)
| |
Glenn Greenwald |
No Place to Hide (2014)
«Die NSA sieht in der Schweiz eine Partnerin»
| |
Andrew Greenway |
Digital Transformation at Scale (2021)
| Siehe Digital Transformation at Scale (2021)
|
Lillian Greenwood |
Interactivity in the Lecture Theatre (2006)
| Siehe Interactivity in the Lecture Theatre (2006)
|
Brian Greer |
Mathematics Education (2014)
| Siehe Mathematics Education (2014)
|
Chris Greer |
I Think, iPod(cast), I Learn (2009) (erschienen in Research Highlights in Technology and Teacher Education 2009)
| |
Jim E. Greer |
Awareness and Collaboration in the iHelp Courses Content Management System (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) Electronic Portfolios as a Means for Initializing Learner Models for Adaptive Tutorials (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) A Comparison of Instructional Treatments for Introducing Recursion (1989) (erschienen in Computer Science Education 2/1989)
| |
Tyler Greer |
On the Effects of Active Learning Environments in Computing Education (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Chris Gregg |
Working with Undergraduate Teaching Assistants (2015) A Modern Wearable Devices Course for Computer Science Undergraduates (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) BlueBook (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Christopher Gregg |
Teaching Track Faculty in CS (Abstract Only) (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) How Do We Provide Effective Student Advising and Mentoring During Record Growth? (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Andy Gregorowicz |
Wiki trust metrics based on phrasal analysis (2008)
| Siehe Wiki trust metrics based on phrasal analysis (2008)
|
Hislop Gregory |
Ensemble (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Sue Gregory |
Learning in the Age of Distraction (2018)
| Siehe Learning in the Age of Distraction (2018)
|
William Gregory Johnson |
Data Mining and Machine Learning in Education with Focus in Undergraduate CS Student Success (2018) (erschienen in ICER 2018) Performance Impact of Computer Science Course Load and Transfer Status (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Gena R. Greher |
Teaching computational thinking through musical live coding in scratch (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) Music performamatics (2009) (erschienen in SIGCSE 2009)
| |
Hajo Greif |
Vernetzung als soziales und technisches Paradigma (2012)
| Siehe Vernetzung als soziales und technisches Paradigma (2012)
|
Mark Greif |
Bluescreen (2011)
| Siehe Bluescreen (2011)
|
Wolfgang Greife |
BWL für Ingenieure und Ingenieurinnen (2009)
| Siehe BWL für Ingenieure und Ingenieurinnen (2009)
|
Luisa Greifenstein |
Automatisiertes Feedback für block-basierte Programmiersprachen (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit) An Experience of Introducing Primary School Children to Programming using Ozobots (2021)
Programmierfeedback für Kinder: Text oder Bild? (2023)
Impact of Hint Content on Performance and Learning (2023) (erschienen in WIPSCE '23) Common Problems and Effects of Feedback on Fun When Programming Ozobots in Primary School (2022)
Codes and Ciphers (2024) (erschienen in WIPSCE '24) Code Perfumes (2021)
Effects of Hints on Debugging Scratch Programs (2021)
Combining Montessori Pedagogy and Computing Education (2024) (erschienen in WIPSCE '24)
| |
Samuel Greiff |
Technology-Based Assessment in 21st Century Education (2020)
Making Use of Data for Assessments: Harnessing Analytics and Data Science (2018)
| |
Bettina Greimel-Fuhrmann |
Lehren aus der Distanzlehre ziehen (2021) (erschienen in Wie Corona die Hochschullehre verändert)
| |
Marion Grein |
Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen (2021)
| Siehe Multikodalität und Digitales Lehren und Lernen (2021)
|
Ariane Greiner |
Mein digitales Ich (2013)
| Siehe Mein digitales Ich (2013)
|
John Greiner |
Facilitating human interaction in an online programming course (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Melanie Greinert |
Lehramt mit Perspektive (2023)
| Siehe Lehramt mit Perspektive (2023)
|
Stephanie Greiwe |
Informations- und Kommunikationstechnologien an den Volksschulen in der Schweiz (2003)
Informations- und Kommunikationstechnologien an den Volksschulen in der Schweiz (2002)
Internet an der Volksschule (2003)
| |
Sotiria Grek |
World Yearbook of Education 2021 (2020)
| Siehe World Yearbook of Education 2021 (2020)
|
Petra Grell |
Siehe Petra Grell |
Siehe Petra Grell |
Catrina Grella |
Einblicke in die Interaktion zwischen Lernenden am Beispiel eines Massive Open Online Courses (2016)
Schulrechner wandern in die Cloud (2017)
| |
Wolfgang Greller |
Privacy and Analytics – it's a DELICATE Issue (2016)
Designing for Change (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design)
| |
Yvan Grepper |
Beschaffung und Betrieb von Informatikmitteln an allgemeinbildenden Schulen (1999)
| Siehe Beschaffung und Betrieb von Informatikmitteln an allgemeinbildenden Schulen (1999)
|
Linda Greter |
Erkenntnisse aus der Entwicklung eines Educational Escape Room (2023)
| Siehe Erkenntnisse aus der Entwicklung eines Educational Escape Room (2023)
|
Armin Gretler |
Kleiner Gratulationsstrauss zum Jubiläum oder: «Wenn es die BzL nicht gäbe» (1992) (erschienen in Perspektiven der Lehrerbildung: Eine aktuelle Bestandesaufnahme)
| |
Sarah Gretter |
Challenges of a Computer Science Classroom (2015) (erschienen in Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015) Computational Thinking in Teacher Education (2017)
| |
Andre Greubel |
Vorstellung eines Lernspiels für Datenbank-Abfragesprachen (2021)
VeraSQL: An educational client for relational databases (2020)
Ein Tool zur Visualisierung von Redstone-Schaltungen in Minecraft (2021)
| |
André Greubel |
Erfahrungsbericht zur Qualifizierungsmaßnahme Informatik als Erweiterungsfach (Lehramt Realschule) in Bayern (2019)
BlocklySQL (2019)
Teaching Mathematical Modeling with Computing Technology (2022)
| |
Roland Greubel |
Vom Fehlverhalten zum Plagiator (2009)
| Siehe Vom Fehlverhalten zum Plagiator (2009)
|
Fred Greule |
Die Integration des Computers in den Unterricht der Volksschule (2003)
| Siehe Die Integration des Computers in den Unterricht der Volksschule (2003)
|
Peter Greutmann |
Professionelles Handlungswissen für Lehrerinnen und Lehrer (2021)
| Siehe Professionelles Handlungswissen für Lehrerinnen und Lehrer (2021)
|
Gustav Greve |
Organizational Burnout (2010)
| Siehe Organizational Burnout (2010)
|
Jens Greve |
Emergenz (2009)
| Siehe Emergenz (2009)
|
Steffen Greve |
Inszenierungsmöglichkeiten eines mediengestützten Sportunterrichts (2020)
| Siehe Inszenierungsmöglichkeiten eines mediengestützten Sportunterrichts (2020)
|
Steven H. Greve |
A Real-time Coaching Environment for Triangle Congruence Proofs (1989) (erschienen in ICCAL '89) Proactive Modelling and the Development of Coaching Strategies in Geometry (1990) (erschienen in ICCAL '90)
| |
Christoph Greven |
Lernen und Arbeiten in mobilen persönlichen Lernumgebungen (2018)
Seamless Application Ecologies as Mobile Personal Learning Environments (2015)
Kontexterfassung, -modellierung und -auswertung in Lernumgebungen (2014) (erschienen in DeLFI 2014) Data Models in Learning Analytics (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops) Mobiles Professionelles Lernen in PRiME (2014) (erschienen in DeLFI 2014 Workshops)
| |
Hannah Greving |
Motivated Processing of Health-Related Information in Online Environments (2017)
| Siehe Motivated Processing of Health-Related Information in Online Environments (2017)
|
Phillip Grew |
From e Learning to m Learning (2008) (erschienen in Architecture Solutions for E-Learning Systems)
| |
Norbert Grewe |
Beratung (2014) (erschienen in Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik)
| |
Elisabeth Grewenig |
Bildung in der Coronakrise (2020)
| Siehe Bildung in der Coronakrise (2020)
|
Jan Grey |
Distanzlehre und die Einstellungen zukünftiger Lehrer*innen zu Digitalisierung (2021)
Informatische Bildung in Praxisphasen des Sachunterrichts in NRW (2021)
Assoziationen und Kompetenzzuschreibung angehender Sachunterrichtslehrkräfte zur Informatik (2023)
Unterrichtsmaterial zur Informatischen Bildung im Sachunterricht (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit)
| |
Mike Greyling |
Mental models of the Internet (1998)
| Siehe Mental models of the Internet (1998)
|
Marina Grgic |
Die Rolle der Lehrperson und der Schulkultur im Rahmen von Schulreformen (2024)
Reform@work: Zentrale Resultate aus der Befragung der Lehrpersonen zu Medien und Informatik während der dritten Projektphase (2023)
Digitale Kompetenz von Lehrpersonen für den Medien- und Informatikunterricht in der Schweiz (2023)
Reform@Work: Lehrpersonenbefragung Medien und Informatik (2022)
Competencies and beliefs of Swiss teachers with regard to the modular curriculum ‘Media and ICT’ (2023)
| |
Natasa Grgurina |
Exploring Teachers' PCK for Computational Thinking in Context (2021)
The Second Decade of Informatics in Dutch Secondary Education (2018)
Defining and Observing Modeling and Simulation in Informatics (2016)
Computer Science Teacher Training at the University of Groningen (2008) (erschienen in Informatics Education - Supporting Computational Thinking) A New Informatics Curriculum for Secondary Education in The Netherlands (2016)
Investigating Informatics Teachers´ Initial Pedagogical Content Knowledge on Modeling and Simulation (2017)
Computational Thinking in Context Across Curriculum (2021)
Computational thinking skills in dutch secondary education (2014) (erschienen in WiPSCE 2014) Computational thinking skills in Dutch secondary education (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013) Evaluating the New Secondary Informatics Curriculum in The Netherlands (2023)
Exploring Students' Computational Thinking Skills in Modeling and Simulation Projects (2015) (erschienen in Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015)
| |