The Impact of Computer Usage on Academic PerformanceEvidence from a Randomized Trial at the United States Military Academy
Susan Payne Carter, Kyle Greenberg, Michael Walker
Publikationsdatum:
|
![]() |
Abstracts
We present findings from a study that prohibited computer devices in randomly selected classrooms of an introductory economics course at the United States Military Academy. Average final exam scores among students assigned to classrooms that allowed computers were 18 percent of a standard deviation lower than exam scores of students in classrooms that prohibited computers. Through the use of two separate treatment arms, we uncover evidence that this negative effect occurs in classrooms where laptops and tablets are permitted without restriction and in classrooms where students are only permitted to use tablets that must remain flat on the desk surface.
From Susan Payne Carter, Kyle Greenberg, Michael Walker in the text The Impact of Computer Usage on Academic Performance (2016)
This text mentions...
![]() Personen KB IB clear | Pam A. Mueller , Daniel M. Oppenheimer | ||||||||||||||||||
![]() Fragen KB IB clear | Was bringt Computereinsatz in der Schule?
Was bringt das Internet in der Ausbildung? | ||||||||||||||||||
![]() Aussagen KB IB clear | Computer lenken vom Lernen ab
Internet lenkt vom Lernen ab | ||||||||||||||||||
![]() Texts |
|
Citation Graph
Citation Graph(Beta-Test mit vis.js)
Timeline
10 References 
- Why smart kids shouldn’t use laptops in class (Jeff Guo) (2016)
- Computer sorgen für ungenügende Leistungen (Armin Müller) (2016)
- Digitale Transformation im Diskurs - Kritische Perspektiven auf Entwicklungen und Tendenzen im Zeitalter des Digitalen (Christian Leineweber, Claudia de Witt) (2017)
- Mythen der Digitalisierung mit Blick auf Studium und Lernen (Rolf Schulmeister, Jörn Loviscach) (2017)
- Mythen der Digitalisierung mit Blick auf Studium und Lernen (Rolf Schulmeister, Jörn Loviscach) (2017)
- How Much Mightier Is the Pen than the Keyboard for Note-Taking? - A Replication and Extension of Mueller and Oppenheimer (2014) (Kayla Morehead, John Dunlosky, Katherine A. Rawson) (2019)
- Digitale Medien und Unterricht: Eine Kontroverse (Paula Bleckmann, Ralf Lankau) (2019)
- 1. Technikfolgenabschätzung bei »Digitaler Bildung« (Jasmin Zimmer, Paula Bleckmann, Brigitte Pemberger)
- 1. Technikfolgenabschätzung bei »Digitaler Bildung« (Jasmin Zimmer, Paula Bleckmann, Brigitte Pemberger)
- Is the Pencil Mightier than the Keyboard? - A Meta-Analysis Comparing the Method of Notetaking Outcomes (Mike Allen, Luke LeFebvre, Leah E. LeFebvre, John Bourhis) (2020)
- Digitales Unbehagen - Risiken, Nebenwirkungen und Gefahren der Digitalisierung (Manfred Spitzer) (2020)
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
- Zehn Jahre Digitale Demenz - Vom Shitstorm zum Mainstream (Manfred Spitzer) (2022)
- Digital lesen - Was sonst? (Andreas Gold) (2023)
Fulltext of this document
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Search at other places 
Beat and dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.
Biblionetz-History 
default1
default2
default3
default2
default3