Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Many students use laptops to take notes in classes, but does using them impact later test performance? In a high-profile investigation comparing note-taking writing on paper versus typing on a laptop keyboard, Mueller and Oppenheimer (Psychological Science, 25, 1159–1168, 2014) concluded that taking notes by longhand is superior. We conducted a direct replication of Mueller and Oppenheimer (2014) and extended their work by including groups who took notes using eWriters and who did not take notes. Some trends suggested longhand superiority; however, performance did not consistently differ between any groups (experiments 1 and 2), including a group who did not take notes (experiment 2). Group differences were further decreased after students studied their notes (experiment 2). A meta-analysis (combining direct replications) of test performance revealed small (nonsignificant) effects favoring longhand. Based on the present outcomes and other available evidence, concluding which method is superior for improving the functions of note-taking seems premature.
Von Kayla Morehead, John Dunlosky, Katherine A. Rawson im Text How Much Mightier Is the Pen than the Keyboard for Note-Taking? (2019) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Susan Payne Carter , Kyle Greenberg , Pam A. Mueller , Daniel M. Oppenheimer , Michael Walker | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Hochschulehigher education institution , Schreibenwriting , Schreiben am Computerwriting with a computer , Schreiben von Handhand writing , Vorlesung | |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Universität, Vorlesungsaufzeichnung |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Don't Ditch the Laptop Just Yet - A Direct Replication of Mueller and Oppenheimer's (2014) Study 1 Plus Mini-Meta-Analyses Across Similar Studies (Heather Urry) (2020)
- Vom E-Learning zur Digitalisierung - Mythen, Realitäten, Perspektiven (Reinhard Bauer, Jörg Hafer, Sandra Hofhues, Mandy Schiefner, Anne Thillosen, Benno Volk, Klaus Wannemacher) (2020)
- Digitalisierung der Hochschullehre: Was wissen wir wirklich? (Jörn Loviscach)
Volltext dieses Dokuments
How Much Mightier Is the Pen than the Keyboard for Note-Taking?: Artikel als Volltext (: , 881 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.