Investigating the Pedagogical Content Knowledge of Teachers Attending a MOOC on Scratch ProgrammingZu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 180 bis 193), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The goal of this study is to investigate changes in PCK (Pedagogical Content Knowledge) of Dutch primary and secondary computer science teachers participating in a MOOC about Scratch programming. We captured the teachers’ PCK using identical pre- and post-questionnaires and conducted a qualitative deductive-inductive content analysis to identify changes in the PCK of the MOOC attendees. We relate the observed differences between PCK before and after the MOOC to Clarke and Hollingsworth’s model of teacher professional growth and Van Driel and Henze’s model of PCK development. Our analysis gives rise to four design principles meant to inform the pedagogical design of such MOOCs and improve their pedagogical affordances with regard to PCK development of their attendees.
Von Ebrahim Rahimi, Ineke Henze, Felienne Hermans, Erik Barendsen im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Investigating the Pedagogical Content Knowledge of Teachers Attending a MOOC on Scratch Programming Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Marc Berges , Malte Buchholz , Allan Collins , Brian Dorn , Susannah Go , Jon Good , James G. Greeno , Sarah Gretter , Yasemin Gülbahar , Susanne E. Hambrusch , Peter Hubwieser , Erinç Karataş , Johannes Magenheim , Andreas Mühling , L. B. Resnick , Alexander Ruf , Mara Saeli , Phil Sands , Carsten Schulte , Aman Yadav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Content KnowledgeContent Knowledge , Informatikcomputer science , Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge , Programmierenprogramming , Scratch | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Investigating the Pedagogical Content Knowledge of Teachers Attending a MOOC on Scratch Programming: Artikel als Volltext @ Springer (: , 778 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.