Making Use of Data for Assessments: Harnessing Analytics and Data Science
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 649 bis 663), 2018
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The increased availability of vast and highly varied amounts of data from learners, teachers, learning environments, and administrative systems within educational settings is overwhelming. The focus of this chapter is on how data with a large number of records, of widely differing datatypes, and arriving rapidly from multiple sources can be harnessed for meaningful assessments and supporting learners in a wide variety of learning situations. Distinct features of analytics-driven assessments may include self-assessments, peer assessments, and semantic rich and personalized feedback as well as adaptive prompts for reflection. The chapter concludes with future directions in the broad area of analytics-driven assessments for teachers and educational researchers.
Von Dirk Ifenthaler, Samuel Greiff, David Gibson im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Making Use of Data for Assessments: Harnessing Analytics and Data Science Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Deniz Eseryel , Xun Ge , Dirk Ifenthaler , Pablo Pirnay-Dummer , R. Keith Sawyer | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Künstliche Intelligenz in der Hochschulbildung - Chancen und Grenzen des KI-gestützten Lernens und Lehrens (Tobias Schmohl, Alice Watanabe, Kathrin Schelling) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Making Use of Data for Assessments: Harnessing Analytics and Data Science: Artikel als Volltext bei Springerlink ( : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.