Assessment in Game-Based Learning
Foundations, Innovations, and Perspectives
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Kapitel
- 2. Are All Games the Same? (Seite 11 - 28) (P. G. Schrader, Michael McCreery)
- 3. The Role of Construct Definition in the Creation of Formative Assessments in Game-Based Learning (Seite 29 - 42) (Brian R. Belland)
- 4. Games, Learning, and Assessment (Seite 43 - 58) (Valerie J. Shute, Fengfeng Ke)
- 5. Three Things Game Designers Need to Know About Assessment (Seite 59 - 81) (Robert J. Mislevy, John T. Behrens, Kristen E. Dicerbo, Dennis C. Frezzo, Patti West)
- 6. Patterns of Game Playing Behavior as Indicators of Mastery (Seite 85 - 103) (Klaus P. Jantke)
- 7. Taking Activity-Goal Alignment into Open-Ended Environments - Assessment and Automation in Game-Based Learning (Seite 105 - 121) (Brett E. Shelton, Mary Ann Parlin)
- 8. Information Trails - In-Process Assessment of Game-Based Learning (Seite 123 - 144) (Christian S. Loh)
- 9. Timed Report Measures Learning - Game-Based Embedded Assessment (Seite 145 - 172) (Debbie Denise Reese, Ralph J. Seward, Barbara G. Tabachnick, Ben A. Hitt)
- 10. Driving Assessment of Students´ Explanations in Game Dialog Using Computer-Adaptive Testing and Hidden Markov Modeling (Seite 173 - 199) (Douglas B. Clark, Mario M. Martinez-Garza, Gautam Biswas, Richard M. Luecht)
- 11. Assessing Learning Games for School Content - The TPACK-PCaRD Framework and Methodology (Seite 201 - 215) (Aroutis Foster)
- 12. Implementing Game-Based Learning - The MAPLET Framework as a Guide to Learner-Centred Design and Assessment (Seite 217 - 233) (Maree Gosper, Margot McNeill)
- 13. Innovative Assessment Technologies in Educational Games Designed for Young Students (Seite 235 - 254) (Benő Csapó, András Lörincz, Gyöngyvér Molnár)
- 14. Interactivity^3 Design and Assessment Framework for Educational Games to Promote Motivation and Complex Problem-Solving Skills (Seite 257 - 285) (Deniz Eseryel, Yu Guo, Victor Law)
- 15. Measurement Principles for Gaming (Seite 287 - 305) (Kathleen Scalise, Mark Wilson)
- 16. Using Institutional Data to Evaluate Game-Based Instructional Designs - Challenges and Recommendations (Seite 307 - 334) (Scott J. Warren, Chris Bigenho)
- 17. Examining Students´ Cultural Identity and Player Styles Through Avatar Drawings in a Game-Based Classroom (Seite 335 - 353) (Jen Katz-Buonincontro, Aroutis Foster)
- 18. Measurement and Analysis of Learner´s Motivation in Game-Based E-Learning (Seite 355 - 378) (Ioana Ghergulescu, Cristina Hava Muntean)
- 19. Assessment of Student´s Emotions in Game-Based Learning (Seite 379 - 399) (Elena Novak, Tristan E. Johnson)
- 20. Designing for Participation in Educational Video Games (Seite 401 - 430) (Daniel T. Hickey, Ellen Jameson)
- 21. Computer Games as Preparation for Future Learning (Seite 431 - 451) (Rick Chan Frey)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, CSCL, Digitalisierung, Eltern, Internet, Kinder, Lehrplan 21, Motivation, extrinsische, Motivation, intrinsische, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- DeLFI 2016 - Die 14. E-Learning Fachtagung Informatik (Ulrike Lucke, Andreas Schwill, Raphael Zender) (2016)
- Design eines Spiels zum Lernen von Informationskompetenz (Linda Eckardt, Susanne Robra-Bissantz)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 40. Assessing Problem-Solving Skills in Game-Based Immersive Environments (Valerie J. Shute, Benjamin Emihovich)
- 41. Making Use of Data for Assessments: Harnessing Analytics and Data Science (Dirk Ifenthaler, Samuel Greiff, David Gibson)
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.