/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computer Games as Preparation for Future Learning

Rick Chan Frey
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 431 bis 451), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

After 2 years of working on a design research project looking at the development of student thinking about negative numbers in the context of a computer game, I arrived at a critical problem. The game was designed such that the principles of working with adding and subtracting positive and negative numbers were integrated into the game play so that students could only achieve best scores across the game levels by utilizing these principles to make decisions during play. In as little as two sessions of 30 min of play, almost all students were able to master the basic principles as demonstrated by their success across all four game levels. When it came to measuring learning gains on a traditional pencil and paper posttest, however, students showed significant but limited gains. It was hypothesized that the factor limiting posttest scores was that students´ learning had been encoded in such a way as to reflect the purposes and goals of the game and that this encoding didn´t readily transfer to a traditional worksheet filled with addition and subtraction problems. In order to test this hypothesis, we borrowed a theoretical framework to see if students´ game playing could be conceptualized as a form of 'preparation for future learning.” The results give strong support for this conceptualization of transfer in supporting game-based learning and suggest interesting possibilities for bridging game-based learning activities with the reality of more traditional school-based models of assessment.
Von Rick Chan Frey im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Computer Games as Preparation for Future Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, game-based learninggame-based learning, Kontextcontext, Lernenlearning, Schuleschool, World of Warcraft

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Computer Games as Preparation for Future Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 397 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.