Measurement Principles for GamingKathleen Scalise, Mark Wilson
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 287 bis 305), 2012
|
![]() |

Zusammenfassungen
This book chapter examines the rapidly emerging field of computer-based assessment for gaming from the perspective of sound measurement principles. In educational gaming, a variety of assessment approaches are being used to make inferences about the learner. Evidence is used in some settings to drive adaptive delivery of content, score interactions and gaming products, produce a variety of reports, and, increasingly, provide information for educational decision-makers that impacts students in a variety of subject matter areas and grade levels. In this chapter, we examine innovative approaches for use of assessment evidence through gaming. The principles of the Berkeley Evaluation and Assessment Research Center Assessment System are used as a framework of analysis for these products with respect to key measurement principles. Some directions of future game development are presented, particularly for problem-solving and other complex teaching and learning settings. Suggestions are provided of promising emerging avenues for game developers.
Von Kathleen Scalise, Mark Wilson im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Measurement Principles for Gaming
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Schule |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.