Taking Activity-Goal Alignment into Open-Ended EnvironmentsAssessment and Automation in Game-Based Learning
Brett E. Shelton, Mary Ann Parlin
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 105 bis 121), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A recent emphasis has been placed on embedding automated assessment systems within open-ended virtual 3D environments. Several supporting assessment models have been identified to guide the design of technology in support of both teachers and learners, most notably within game-based learning. Current research in automated assessment systems indicates that completeness, accuracy of performance, and timeliness are useful indicators of student learning within simulations. However, a better understanding is needed to guide designers and developers of these systems when facing decisions about where and how to effectively implement the technological structures that support key functions. This chapter identifies a set of design decisions as the result of building an automated assessment prototype within an open-ended 3D environment. The results are expanded through an implementation in a context beyond the prototype, further informing the refinement for an effective development strategy and testing the validity of the proposed system.
Von Brett E. Shelton, Mary Ann Parlin im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Taking Activity-Goal Alignment into Open-Ended Environments Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | game-based learninggame-based learning , LehrerInteacher , Lernenlearning , Simulation |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Taking Activity-Goal Alignment into Open-Ended Environments: Assessment and Automation in Game-Based Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 704 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.