Designing for Participation in Educational Video GamesDaniel T. Hickey, Ellen Jameson
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 401 bis 430), 2012
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Zusammenfassungen
Designing for Participation (DFP) is a design model for obtaining diverse learning outcomes in innovative learning environments. It fosters participation in social interaction that ensures individual understanding and overall achievement. DFP emerged from assessment-oriented design studies in several environments, including the Quest Atlantis 3D virtual environment. These refinements focused on an ecological science game called Taiga for grades 4-6. This chapter introduces the five general design principles that make up DFP, along with the more specific design principles that emerged across the Taiga refinement cycles. Specific game features are summarized, along with evidence of the impact of those features in the Taiga design studies.
Von Daniel T. Hickey, Ellen Jameson im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Designing for Participation in Educational Video Games Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computerspielecomputer game , game-based learninggame-based learning , Lernenlearning , Spielgame |
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Designing for Participation in Educational Video Games: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 872 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.