Patterns of Game Playing Behavior as Indicators of MasteryKlaus P. Jantke
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 85 bis 103), 2012
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Zusammenfassungen
Every game is a serious one, i.e., every game is appropriate for some learning. How it works and what is learned depends on the context of game playing. Assuming suitable formalizations, there are patterns of game playing behavior. In digital games that are difficult to play, certain occurrences of instances of patterns are indicators of the human player´s mastery or, vice versa, failure. Logically represented pattern concepts set the stage for formal reasoning about characteristics of human game playing experiences and even for automatically learning patterns from instances.
Von Klaus P. Jantke im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Patterns of Game Playing Behavior as Indicators of Mastery Dieses Kapitel erwähnt ...
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Patterns of Game Playing Behavior as Indicators of Mastery: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 699 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.