Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
William J. Gerace |
Question Driven Instruction (2006) (erschienen in Audience response systems in higher education) Classtalk (1996)
| |
Elli Gerakopoulou |
Worker Perspectives on Designs for a Crowdwork Co-operative (2022)
| Siehe Worker Perspectives on Designs for a Crowdwork Co-operative (2022)
|
Adalbert Gerald Soosai Raj |
Effect of Native Language on Student Learning and Classroom Interaction in an Operating Systems Course (2019) (erschienen in ITiCSE 2019) How Secure are our Computer Systems Courses? (2020) (erschienen in ICER 2020) Role of Live-coding in Learning Introductory Programming (2018)
Does Native Language Play a Role in Learning a Programming Language? (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
David Gerard |
«Magie gibt es halt nicht. Und schon gar nicht, wenns ums Geschäft geht» (2022)
| Siehe «Magie gibt es halt nicht. Und schon gar nicht, wenns ums Geschäft geht» (2022)
|
Daniel Geraskov |
Weiterentwicklung einer Vorlesung durch ein interaktives Skript (2005)
Transformation einer Vorlesung durch E-Learning-Elemente (2004)
| |
Alexander Gerber |
Vorhang auf für Phase 5 (2011)
Online Trends from the First German Trend Study on Science Communication
| |
Beat Gerber |
An den Tisch der Mächtigen (2016)
An den Tisch der Macht! (2014)
| |
Lars Gerber |
Was ist Selbststudium? (2023)
Kooperation zwischen ‹Zuarbeit›, ‹Beratung› und ‹Entwicklungspartnerschaft› (2022)
| |
Maria Gerber |
iPhone statt Schulbuch (2010)
| Siehe iPhone statt Schulbuch (2010)
|
Martin Gerber |
FlowTeams - Selbstorganisation in Arbeitsgruppen (1999)
| Siehe FlowTeams - Selbstorganisation in Arbeitsgruppen (1999)
|
Niklaus Gerber |
Bildungsinstitutionen an der Schwelle zu BYOD (2014)
| Siehe Bildungsinstitutionen an der Schwelle zu BYOD (2014)
|
Rudolf Gerber |
Luzern: Trimesterkurs (1993) (erschienen in Formen und Themen der Fort- und Weiterbildung)
| |
Simone Gerber |
Lernen im Zeitalter der Digitalisierung (2022)
| Siehe Lernen im Zeitalter der Digitalisierung (2022)
|
Susan B. Gerber |
Small Classes in the Early Grades, Academic Achievement, and Graduating From High School (2005)
| Siehe Small Classes in the Early Grades, Academic Achievement, and Graduating From High School (2005)
|
Thomas Gerber |
Leselust - nichts fürs Internet? (2005)
Und was blieb hängen im Bildungsnetz? (2006)
«Es gibt eine gewisse ICT-Müdigkeit» (2005)
Im vernetzten Schulzimmer funkt es (2005)
Ein Test im Test (2005)
Software für die Schulverwaltung (2004)
| |
Jana Gerdes |
Über Lottofeen zu (mehr) Computernerds (2019) (erschienen in Informatik für alle) Kinderfragen: Was Grundschulkinder (immer noch) über Computer, Handy, Internet usw. wissen wollen (2021)
| |
Petri Gerdt |
Roles of variables in three programming paradigms (2006) (erschienen in Computer Science Education 4/2006)
| |
Rainer Gerdzen |
Vernetztes Lernen - Hypertxte, Homepages & ... (1998)
| Siehe Vernetztes Lernen - Hypertxte, Homepages & ... (1998)
|
Josune Gereka |
IKASYS (2007)
| Siehe IKASYS (2007)
|
Eliud Gerena |
This is What Diversity Looks Like (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| |
Kenneth Gergen |
Social Construction in Context (2001)
Das übersättigte Selbst (1996)
| |
Ivan Gergintchev |
eLearning als Teil einer serviceorientierten Hochschulinfrastruktur (2008) (erschienen in DeLFI 2008) Integriertes eLearning in der Fakultät für Medizin an der TU München (2010) (erschienen in DeLFI 2010) Integration von eLearning in die IuK Infrastrukturen deutscher Hochschulen (2006) (erschienen in DeLFI 2006)
| |
Daniel Gerhardt |
ARSnova (2013) (erschienen in DeLFI 2013)
| |
Jill Gerhardt-Powals |
Enhancing teaching using the Internet (1996) (erschienen in ITiCSE 1996) Developing laboratories for the SIGCSE computing laboratory repository (1997) Distance education (2000) (erschienen in SIGCSE 2000) The digital millennium copyright act (1999) (erschienen in ITiCSE 1999)
| |
Lara Gerhardts |
Medienpädagogik als Schlüsseldisziplin in einer mediatisierten Welt (2020)
| Siehe Medienpädagogik als Schlüsseldisziplin in einer mediatisierten Welt (2020)
|
Karl-Heinz Gerholz |
Promotionsaktivitäten bei der Implementation digitaler Medien an beruflichen Schulen (2022) (erschienen in Schulentwicklungsprozesse für Bildung in der digitalen Welt) Ausbildung 4.0: Didaktische Gestaltung der betrieblich-beruflichen Ausbildung in Zeiten der digitalen Transformation (2017)
| |
Julia Gerick |
Siehe Julia Gerick |
Siehe Julia Gerick |
Anna Geritan |
Auf dem Weg zu digital souverän agierenden Schulen (2021)
| Siehe Auf dem Weg zu digital souverän agierenden Schulen (2021)
|
Peter Gerjets |
Brain-Computer Interfaces for Educational Applications (2017)
«Wir sollten uns nicht durch die Stellungnahme des Karolinska-Instituts beirren lassen“ (2024)
| |
Till Gerken |
Siehe Till Gerken |
Siehe Till Gerken |
Maximilian Gerl |
«Wenn Sie nicht in den nächsten Wochen in Rente gehen, müssen Sie das lernen» (2023)
| Siehe «Wenn Sie nicht in den nächsten Wochen in Rente gehen, müssen Sie das lernen» (2023)
|
Stefanie Gerl |
Digitale Prüfungsszenarien in der Hochschule (2024)
| Siehe Digitale Prüfungsszenarien in der Hochschule (2024)
|
Franz Gerlach |
Frühe Medienbildung (2009)
| Siehe Frühe Medienbildung (2009)
|
Jan Gerlach |
Kinder und Jugendliche im Internet (2012)
Umfeldmonitoring: Risiken und Gefahren im Internet für Schülerinnen und Schüler der Volksschule (2010)
| |
Rainer Gerlich |
111 Thesen zur erfolgreichen Softwareentwicklung (2004)
| Siehe 111 Thesen zur erfolgreichen Softwareentwicklung (2004)
|
Ralf Gerlich |
111 Thesen zur erfolgreichen Softwareentwicklung (2004)
| Siehe 111 Thesen zur erfolgreichen Softwareentwicklung (2004)
|
Ansgar Gerlicher |
Mobile Learning und Mobile Game-based Learning (2018)
| Siehe Mobile Learning und Mobile Game-based Learning (2018)
|
Melanie Germ |
Warum scheitert die nachhaltige Implementation von E-Learning in der Hochschule? (2009) (erschienen in E-Learning: Eine Zwischenbilanz)
| |
Thomas Germain |
FTC Accuses Defunct Edtech Company Edmodo of Violating Kids' Privacy (2023)
| Siehe FTC Accuses Defunct Edtech Company Edmodo of Violating Kids' Privacy (2023)
|
Adrian German |
How to decode student bottlenecks to learning in computer science (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Federico Germani |
AI model GPT-3 (dis)informs us better than humans (2023)
| Siehe AI model GPT-3 (dis)informs us better than humans (2023)
|
Andreas Germann |
ETH World mini CD (2001)
| Siehe ETH World mini CD (2001)
|
Bruno Germann |
Mobilfunk und Gesundheit (2007)
| Siehe Mobilfunk und Gesundheit (2007)
|
Verena Gerner |
Digitale Kompetenz bei Pädagogischen Professionals fördern (2019)
| Siehe Digitale Kompetenz bei Pädagogischen Professionals fördern (2019)
|
Daniel Gerny |
«Immer mehr Eltern betrachten die Schule als niedere Serviceleistung des Staates» (2022)
| Siehe «Immer mehr Eltern betrachten die Schule als niedere Serviceleistung des Staates» (2022)
|
Vladimir Geroimenko |
Visualizing Information Using Svg and X3d (2005)
Visualizing the Semantic Web (2003)
| |
Anaclara Gerosa |
A Systematic Literature Review on Physical and Action Based Activities in Computing Education for Early Years and Primary (2023)
| Siehe A Systematic Literature Review on Physical and Action Based Activities in Computing Education for Early Years and Primary (2023)
|
Spike Gerrell |
Was macht die Mücke beim Wolkenbruch (2002)
| Siehe Was macht die Mücke beim Wolkenbruch (2002)
|
Richard J. Gerrig |
Psychologie
| Siehe Psychologie
|
David Gerry |
Accessibility in introductory computer science (2005) (erschienen in SIGCSE 2005)
| |
Martin Gersch |
Das Ende der WBTs? (2009)
Lernservice-Engineering - Eine ökonomische Perspektive auf technologiegestütztes Lernen (2011)
| |
Neil Gershenfeld |
Siehe Neil Gershenfeld |
Siehe Neil Gershenfeld |
Frauke Gerstenberg |
Gruppeninterviews (2014)
| Siehe Gruppeninterviews (2014)
|
K.-Peter Gerstenberger |
Crashkurs - Kind und Computerspiele (2005)
| |
J. Gerstenmaier |
Siehe J. Gerstenmaier |
Siehe J. Gerstenmaier |
Judith L. Gersting |
Siehe Judith L. Gersting |
Siehe Judith L. Gersting |
Dominik Gerstner |
Predictive Policing als Instrument zur Prävention von Wohnungseinbruchdiebstahl (2017)
| Siehe Predictive Policing als Instrument zur Prävention von Wohnungseinbruchdiebstahl (2017)
|
Louis V. Gerstner |
Deep Computing (2000)
| Siehe Deep Computing (2000)
|
Wolfgang Gerteis |
User-defined Learning Strategies (2006) (erschienen in DeLFI 2006)
| |
Christian A. Gertsch |
Lernen und lehren mit Internet (1999)
Lernen und Lehren mit dem Internet (1999)
Technik anstatt Didaktik? (2000)
| |
Christof Gertsch |
Sehr öffentlich blamiert (2011)
Die Maschinisten des Internets (2010)
Du sollst dein Kind nicht loben
Im Darknet der Seele (2018)
Werden Buben in der Schule benachteiligt? (2021)
| |
Fredi Gertsch |
Das Moodle-Praxisbuch (2006)
| Siehe Das Moodle-Praxisbuch (2006)
|
Friedrich Gervé |
«Ich wollte mal was Neues probieren» (2003) (erschienen in Selbstständiges Lernen und Individualisierung von unten) Sachunterricht in der Informationsgesellschaft (2022)
| |
Astrid Gesche |
Adapting to Virtual Third-Space Language Learning Futures (2009) (erschienen in Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition)
| |
Roland Geschwill |
Laterales Management (2016)
| Siehe Laterales Management (2016)
|
Montag Stiftung Jugend & Gesellschaft |
Schulen planen und bauen 2.0 (2017)
| Siehe Schulen planen und bauen 2.0 (2017)
|
Gesellschaft für Bildung und Wissen |
Siehe Gesellschaft für Bildung und Wissen |
Siehe Gesellschaft für Bildung und Wissen |
Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts (GDSU) |
Perspektivrahmen Sachunterricht (2012)
| Siehe Perspektivrahmen Sachunterricht (2012)
|
Gesellschaft für Medienpädagogik und Kommunikationskultur |
Digital dement vs. medienkompetent? (2012)
| Siehe Digital dement vs. medienkompetent? (2012)
|
Guntram Geser |
Siehe Guntram Geser |
Siehe Guntram Geser |
Hans Geser |
Auf dem Weg zur «Cyberdemocracy»? (1996)
Untergräbt das Handy die soziale Ordnung? (2006)
Online-Unterricht an Universitäten (2006)
| |
Nicola Gess |
Halbwahrheiten (2021)
| Siehe Halbwahrheiten (2021)
|
Hendrik Geßner |
A mobile campus application as a sensor node for Personal Learning Environments (2019) (erschienen in DELFI 2019) Kontextbasiertes E-Learning zur Diagnose und Behebung von Netzwerkfehlern am Beispiel der App ThermoFind (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Johanna Geßner |
Leistungspraktiken mit digitalen Lernsystemen (2022)
| Siehe Leistungspraktiken mit digitalen Lernsystemen (2022)
|
Paul Gestwicki |
Novel approaches to CS 0 with app inventor for android (2010) (erschienen in SIGCSE 2010) Design and Evaluation of an Undergraduate Course on Software Development Practices (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Paul V. Gestwicki |
Computer games as motivation for design patterns (2007) It seemed like a good idea at the time (2008) (erschienen in SIGCSE 2008) Empirical evaluation of periodic retrospective assessment (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Kristoffer Getchell |
Using disruptive technology for explorative learning (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Ulrich Getsch |
Einkaufs- und Logistikentscheidungen (1989) (erschienen in Zukunftsperspektiven der Informatik für Schule und Ausbildung)
| |
Barbara Getto |
Siehe Barbara Getto |
Siehe Barbara Getto |
Maresa Getto |
Forschungsorientiertes Lehren und Lernen mit Hilfe der Forschungscommunity (2018)
Tablets im Bildungseinsatz (2014)
| |
Jürgen Geuter |
Konzeptstudie Werte und Strukturen der Nationalen Bildungsplattform (2022)
Nein, Ethik kann man nicht programmieren (2018)
Die Naivität der Digital-Asketen
| |
Heiko Gevers |
Neue Technologien und Schule zur niedersächsischen Konzeption «Informations- und kommunikationstechnologische Bildung» (1986) (erschienen in Informatik-Grundbildung in Schule und Beruf)
| |
Marius Gevers |
Gemeinsamer Referenzrahmen Informatik (GeRRI) (2020)
| Siehe Gemeinsamer Referenzrahmen Informatik (GeRRI) (2020)
|
GÖD Gewerrkschaft Öffentlicher Dienst Österreich |
Leitfaden Datensicherheit (2015)
Leitfaden Social Media (2013)
| |
Fabian Geyer |
Tablets lenken nur ab! (2018)
| Siehe Tablets lenken nur ab! (2018)
|
Kristoffer Geyer |
Quantifying Smartphone «Use» (2020)
| Siehe Quantifying Smartphone «Use» (2020)
|
Oliver Geyer |
Konzentration! (2021)
| Siehe Konzentration! (2021)
|
Felix Geyer |
Sociocybernetics (2001)
| Siehe Sociocybernetics (2001)
|
Özlem Gezer |
Der Feind in meiner Hand (2016)
| Siehe Der Feind in meiner Hand (2016)
|
Silvia Gfeller |
Der Lehrplan 21 in der Aus- und Weiterbildung von Lehrpersonen (2012)
| Siehe Der Lehrplan 21 in der Aus- und Weiterbildung von Lehrpersonen (2012)
|
Ahmad Ghafarian |
Ideas for projects in undergraduate information assurance and security courses (2007) (erschienen in ITiCSE 2007)
| |
Sheikh K. Ghafoor |
Unplugged Activities to Introduce Parallel Computing in Introductory Programming Classes (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
S. Ghani |
IMIPPP - International Medical Internet Project of Problem-Based Pain Management (2000) (erschienen in Vernetztes Lernen mit digitalen Medien)
| |
Kiaras Gharabaghi |
Freunde sind von Bedeutung - auch in Wohnheimen (2019)
| Siehe Freunde sind von Bedeutung - auch in Wohnheimen (2019)
|
Arbi Ghazarian |
A project spine framework for software engineering education (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
Lila Ghemri |
Cyberbulling and game models (abstract only) (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Privacy between technological capabilities and society's expectations (abstract only) (2014) (erschienen in SIGCSE 2014)
| |
Ioana Ghergulescu |
Multi-dimensional Approach for the Pedagogical Assessment in STEM Technology Enhanced Learning (2018)
Measurement and Analysis of Learner´s Motivation in Game-Based E-Learning (2012)
| |
Henda Ben Ghezala |
A Context-Aware Approach for Modeling Bijective Adaptations between Context and Activity in a Mobile and Collaborative learning (2008)
| Siehe A Context-Aware Approach for Modeling Bijective Adaptations between Context and Activity in a Mobile and Collaborative learning (2008)
|
Carlo Ghezzi |
Informatics education: Europe cannot afford to miss the boat (2013)
| Siehe Informatics education: Europe cannot afford to miss the boat (2013)
|
Gheorghita Ghinea |
Satellite-Enabled Interactive Education (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) Measuring enrichment (2014)
Integrating fantasy role-play into the programming lab (2013) (erschienen in SIGCSE 2013)
| |
G. Ghisla |
Lehrplanarbeit (1999)
| Siehe Lehrplanarbeit (1999)
|
Mina Ghomi |
Erfolgsfaktoren für die Einführung digitaler Medien in Schulen (2016)
Unterrichten und Arbeiten mit digitalen Medien – ein Design-Based Research Ansatz zur Gestaltung einer wirksamen Lehrkräftefortbildung (2023)
Fachfremd unterrichten – Chancen und Grenzen (2021)
| |
Anjan k. Ghosal |
MPX-PC (1989) (erschienen in SIGCSE 1989)
| |
Dipayan Ghosh |
Reading in the panopticon (2020)
| Siehe Reading in the panopticon (2020)
|
Nasser Giacaman |
Unencapsulated Collection (2018) (erschienen in SIGCSE 2018)
| |
Elisa Giaccardi |
Creativity Support Tools (2006)
| Siehe Creativity Support Tools (2006)
|
Fabio Di Giacomo |
Evaluation des Probepraktikums an der PHVS (2006) (erschienen in Rekrutierung, Eignungsabklärung, und Selektion für den Lehrerinnen- und Lehrerberuf)
| |
Giorgia Giammoro |
Programming to learn in Italian primary school (2019)
| Siehe Programming to learn in Italian primary school (2019)
|
Michael Giang |
Programming in the wild (2014)
| Siehe Programming in the wild (2014)
|
Paolo Giangrandi |
Enhancing the general background of CS students through a computing history course (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
E. Giannaka |
An Integrated Architecture for Supporting Vocational Training (2008) (erschienen in Architecture Solutions for E-Learning Systems)
| |
Michail N. Giannakos |
Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020)
Programming in secondary education (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Computing Education Research Landscape through an Analysis of Keywords (2020)
Perspectives and Visions of Computer Science Education in Primary and Secondary (K-12) Schools (2014)
Is self-efficacy in programming decreasing with the level of programming skills? (2012) (erschienen in WIPSCE '12) Identifying the predictors of educational webcasts' adoption (2011) (erschienen in ITiCSE 2011) Could you help me to change the variables? (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013)
| |
Natasha Giardina |
What is a Learning Designer? (2016)
| Siehe What is a Learning Designer? (2016)
|
Andrew S. Gibbons |
The nature and origin of instructional objects (2002) (erschienen in The Instructional Use of Learning Objects)
| |
Michael Gibbons |
| |
Thomas Gibbons |
Course guides (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Joe Gibbs Politz |
From Spreadsheets to Programs (2018) (erschienen in SIGCSE 2018) In-flow peer-review of tests in test-first programming (2014)
| |
Ben Gibson |
Evaluation of games for teaching computer science (2013) (erschienen in Proceedings of the 8th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE '13, Aarhus, Denmark, November 11-13, 2013)
| |
Candace Gibson |
Agile Software Development Study Away (2016) (erschienen in SIGCSE 2016)
| |
David Gibson |
Making Use of Data for Assessments: Harnessing Analytics and Data Science (2018)
The Personal and Professional Learning Portfolio (2005) (erschienen in Computer-Supported Collaborative Learning in Higher Education)
| |
David S. Gibson |
Cybersecurity Program Accreditation (2019) (erschienen in SIGCSE 2019) ACM Joint Task Force on Cybersecurity Education (2017) (erschienen in SIGCSE 2017) Providing intellectual focus to CS1/CS2 (1998) (erschienen in SIGCSE 1998)
| |
Ian W. Gibson |
Global Partnerships Enhancing Digital and Social Equity (2009)
| Siehe Global Partnerships Enhancing Digital and Social Equity (2009)
|
J Paul Gibson |
Formal Methods (2008)
| Siehe Formal Methods (2008)
|
J. Paul Gibson |
Software reuse and plagiarism (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Software engineering as a model of understanding for learning and problem solving (2005)
| |
Susan Gibson |
Developing Digital Literacy Skills with WebQuests and Web Inquiry Projects (2009) (erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level)
| |
Susan E. Gibson |
Using WebQuests to Support the Development of Digital Literacy and Other Essential Skills at the K-12 Level (2006) (erschienen in Handbook of Research on Literacy in Technology at the K-12 Level)
| |
William Gibson |
Siehe William Gibson |
Siehe William Gibson |
Erhard Gick |
Beschwerde gegen Schulprojekt (2009)
| |
Jennifer M. Gidley |
Siehe Jennifer M. Gidley |
Siehe Jennifer M. Gidley |