Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This investigation addressed 3 questions about the long-term effects of early school experiences: (a) Is
participation in small classes in the early grades (K–3) related to high school graduation? (b) Is academic
achievement in K–3 related to high school graduation? (c) If class size is related to graduation, is the
relationship explained by the effect of participation in small classes on students’ academic achievement?
The study included 4,948 participants in Tennessee’s class-size experiment, Project STAR. Analyses
showed that graduating was related to K–3 achievement and that attending small classes for 3 or more
years increased the likelihood of graduating from high school, especially among students eligible for free
lunch. Policy and research implications are discussed.
Von Jeremy D. Finn, Susan B. Gerber, Jayne Boyd-Zaharias im Text Small Classes in the Early Grades, Academic Achievement, and Graduating From High School (2005) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Klassengrösse |
1 Erwähnungen
- Meta-Analysen als Wegweiser? - Zur Rezeption der Studie von Hattie in der Politik. (Georg Lind) (2013)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Small Classes in the Early Grades, Academic Achievement, and Graduating From High School: Artikel als Volltext (: , 157 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.