Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Programming in the wild

trends in youth computational participation in the online scratch community
Deborah A. Fields, Michael Giang, Yasmin B. Kafai
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE 2014 (Seite 2 bis 11), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerEine Analyse von 5000 Usern der Scratch-Programmierplattform Scratchr ergab vier Gruppen von Programmierern.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 01.04.2015
Yasmin B. KafaiMost research in primary and secondary computing education has focused on understanding learners within formal classroom communities, leaving aside the growing number of promising informal online programming communities where young learners contribute, comment, and collaborate on programs. In this paper, we examined trends in computational participation in Scratch, an online community with over 1 million registered youth designers primarily 11-18 years of age. Drawing on a random sample of 5,000 youth programmers and their activities over three months in early 2012, we examined the quantity of programming concepts used in projects in relation to level of participation, gender, and account age of Scratch programmers. Latent class analyses revealed four unique groups of programmers. While there was no significant link between level of online participation, ranging from low to high, and level of programming sophistication, the exception was a small group of highly engaged users who were most likely to use more complex programming concepts. Groups who only used few of the more sophisticated programming concepts, such as Booleans, variables and operators, were identified as Scratch users new to the site and girls. In the discussion we address the challenges of analyzing young learners’ programming in informal online communities and opportunities for designing more equitable computational participation.
Von Deborah A. Fields, Michael Giang, Yasmin B. Kafai im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text Programming in the wild (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Sonja Baumer, Yochai Benkler, Matteo Bittanti, danah boyd, Amy Bruckman, Rachel Cody, Allan Fisher, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Chenglie Hu, Mizuko Ito, Yasmin B. Kafai, Caitlin Kelleher, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Jane Margolis, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Randy Pausch, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp

Begriffe
KB IB clear
CommunityCommunity, informal learninginformal learning, Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, Lernenlearning, Programmierenprogramming, Scratch
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994 local secure web MOOSE Crossing (Amy Bruckman) 112600
1995 local secure web Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 3, 1, 6, 3, 3, 7, 10, 2, 4, 6, 2, 723327224
2002  local secure web Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 2, 3, 1, 7, 4, 1, 15, 2, 1, 1, 3, 636236172
2006 local secure web The Wealth of Networks (Yochai Benkler) 6, 3, 10, 5, 2, 7, 9, 1, 1, 4, 3, 846228578
2007  Creating a Science of Games5, 1, 6, 7, 3, 10, 9, 7, 10, 6, 4, 17194017583
2008 local secure web Living and Learning with New Media (Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) 1, 1, 1, 7, 4, 3, 6, 1, 1, 2, 2, 32613277
2010  local secure web Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out (Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) 5, 3, 8, 8, 7, 10, 18, 10, 4, 6, 4, 920319482
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 10, 12, 12, 10, 10, 11, 43, 13, 13, 17, 18, 2148317212269
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 local secure web Using storytelling to motivate programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 4, 3, 6, 6, 1, 2, 7, 1, 4, 3, 7, 1091110546
2011 local secure Computational thinking (Chenglie Hu) 2, 1, 3, 6, 5, 1, 3, 7, 1, 2, 2, 21462196

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
formal learning

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Programming in the wild: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 405 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2019-10-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-05-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.