Software engineering as a model of understanding for learning and problem solvingJ. Paul Gibson, Jackie O'Kelly
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 87 bis 97), 2005
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper proposes a model which explains the process of learning about computation in terms of well-accepted software engineering concepts, and argues that our approach to understanding how problem-solving skills are acquired is an innovation over well-accepted learning theories and models. It examines how it all students make sense of computational processes; by reporting on experimental observations that have been made with school children, and with university undergraduates. We observed little difference between children and adults with regard to how they learn about computation, and suggest that the strong similarities are due to a common set of problem-solving techniques which are fundamental to all problem based learning, in general, and learning about computation, in particular. To conclude, we demonstrate that our model --- based on software engineering concepts --- is useful when reasoning about the relationship between problem solving and learning to program.
Von J. Paul Gibson, Jackie O'Kelly im Konferenz-Band ICER 2005 im Text Software engineering as a model of understanding for learning and problem solving (2005) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- ICER 2006 - International Computing Education Research Workshop 2006, ICER '06, Canterbury, UK, September 9-10, 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) (2006)
- Commonsense computing - what students know before we teach (episode 1: sorting) (Beth Simon, Tzu-Yi Chen, Gary Lewandowski, Robert McCartney, Kate Sanders) (2006)
- Debugging im Informatikunterricht (Tilman Michaeli) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Software engineering as a model of understanding for learning and problem solving: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 286 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.