Name |
Ist AutorIn von |
wird erwähnt in |
Ferdinand Ferber |
KoForum (2011)
Theatrum Machinarum Generale (2008) (erschienen in DeLFI 2008) mechANIma (1998) (erschienen in Informatik und Ausbildung) Modularisierung von Laborkomponenten zur besseren Integration von Forschung und Lehre im Ingenieurbereich (2010) (erschienen in Digitale Medien für Lehre und Forschung) Erfolgreicher Einsatz von E-Learning-Systemen in China (2005)
| |
Michael Ferber |
Das E-Learning boomt (2020)
| Siehe Das E-Learning boomt (2020)
|
Richard E. Ferdig |
Educational Opportunities for Immersive Virtual Reality (2018)
Virtual Schools: A Global Perspective (2018)
Educational Opportunities for Augmented Reality (2018)
| |
Peter Ferdinand |
Interaktive Whiteboards in der Hochschullehre (2013) (erschienen in Interaktive Whiteboards in Hochschule und Schule) Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen bei der Entwicklung von digitalen Lernumgebungen in der laborbasierten Lehre (2020)
| |
Karim Fereidooni |
‹Also, das wäre sehr hilfreich, wenn es dazu einfach auch einmal ein Konzept gäbe, was man Schulen an die Hand gibt. Dass nicht da jede Schule ewig ihr eigenes Süppchen kocht› (2022)
| Siehe ‹Also, das wäre sehr hilfreich, wenn es dazu einfach auch einmal ein Konzept gäbe, was man Schulen an die Hand gibt. Dass nicht da jede Schule ewig ihr eigenes Süppchen kocht› (2022)
|
Daria Ferencik-Lehmkuhl |
Inklusion digital! (2023)
| Siehe Inklusion digital! (2023)
|
Christopher J. Ferguson |
An Effect Size Primer (2009)
Scholars’ open debate paper on the World Health Organization ICD-11 Gaming Disorder proposal
| |
Ernest Ferguson |
Object-oriented concept mapping using UML class diagrams
Offshore outsourcing (2004) (erschienen in SIGCSE 2004) Conference grading of computer programs (1987) (erschienen in SIGCSE 1987)
| |
Eyton Ferguson |
Student Performance in Computing Courses in the face of Growing Enrollments (2019) (erschienen in SIGCSE 2019)
| - ICER 2020
- Student Perceptions of Fairness and Security in a Versioned Programming Exam
|
John D. Ferguson |
Improving the mental models held by novice programmers using cognitive conflict and jeliot visualisations (2009) (erschienen in ITiCSE 2009) Investigating and improving the models of programming concepts held by novice programmers (2011)
| |
Joseph Ferguson |
Art-Science Education in the Anthropocene (2021)
| Siehe Art-Science Education in the Anthropocene (2021)
|
Michael Ferguson |
ROS for educators (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Nelson (2011) (erschienen in SIGCSE 2011)
| |
Rebecca Ferguson |
Research Evidence on the Use of Learning Analytics (2016)
Innovating Pedagogy 2012 (2012)
Setting Learning Analytics in Context (2015)
Scaling up learning analytics (2015)
| |
Robert Ferguson |
Re-cognising the political in the pedagogy of media education (2008)
| Siehe Re-cognising the political in the pedagogy of media education (2008)
|
Roger C. Ferguson |
An update on the use of community-based non-profit organizations in capstone projects (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Monica G.M. Ferguson-Hessler |
Types and Qualities of Knowledge (1994)
| Siehe Types and Qualities of Knowledge (1994)
|
Julian Fernald |
The effects of pair-programming on performance in an introductory programming course (2002)
| Siehe The effects of pair-programming on performance in an introductory programming course (2002)
|
Kathy Fernandes |
The State of Learning Management in Higher Education Systems (2009)
| Siehe The State of Learning Management in Higher Education Systems (2009)
|
Therrezinha Fernandes |
AVU’s Experience in Increasing Access to Quality Higher Education through e-Learning in Sub-Saharan Africa (2009) (erschienen in Multiple Literacy and Science Education)
| |
Alejandro Fernandez |
Scaki - The Scaffolding Wiki (2004)
| Siehe Scaki - The Scaffolding Wiki (2004)
|
Jasmine Fernandez |
Youth Re-envisioning the Future of Education (2016)
| Siehe Youth Re-envisioning the Future of Education (2016)
|
David Fernández |
Using multimedia communication technologies in distance learning (1997) (erschienen in ITiCSE 1997)
| |
Eugenio Fernández |
LOMOLEHEA (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Isabel Muñoz Fernández |
Cooperative learning in operating systems laboratory (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
A. M. Fernández Álvarez |
A generic e-learning multiparadigm programming language system (2003) (erschienen in SIGCSE 2003)
| |
Camino Fernández Llamas |
Towards an Effective Instructional Engineering Analysis Method (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Ana Fernández Vilas |
Extending SCORM to Create Adaptive Courses (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing)
| |
Mireia Fernandez-Ardevol |
Mobile Communication and Society (2006)
| Siehe Mobile Communication and Society (2006)
|
Mariano Fernández-López |
Ontological Engineering (2004)
| Siehe Ontological Engineering (2004)
|
Baltasar Fernandez-Manjon |
Supporting Learning Analytics in Educational Games in consideration of Qualifications-Based Learning (2021)
| Siehe Supporting Learning Analytics in Educational Games in consideration of Qualifications-Based Learning (2021)
|
Baltasar Fernández-Manjón |
Production and Deployment of Educational Videogames as Assessable Learning Objects (2006) (erschienen in Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing) A Game-Based Adaptive Unit of Learning with IMS Learning Design and (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Luis Fernández-Muñoz |
A Framework for the Automatic Generation of Algorithm Animations Based on Design Techniques (2007) (erschienen in Creating New Learning Experiences on a Global Scale)
| |
Alfredo Fernández-Valmayor |
An environment for supporting active learning in courses on language processing (2008) (erschienen in ITiCSE 2008)
| |
J. Fernando Naveda |
The road less traveled (1997) (erschienen in SIGCSE 1997) Integrating Agile Practices into Software Engineering Courses (2002) (erschienen in Computer Science Education 3/2002)
| |
Clayton Ferner |
Teaching parallel design patterns to undergraduates in computer science (2014) (erschienen in SIGCSE 2014) A geographically-distributed, assignment-structured undergraduate grid computing course (2005) (erschienen in SIGCSE 2005) Towards a top-down approach to teaching an undergraduate grid computing course (2008) (erschienen in SIGCSE 2008)
| |
David Fernes |
VR-Anwendungen für den Informatikunterricht: Ausprobieren, Analysieren, Diskutieren (2023) (erschienen in Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit) 360°-Perspektiven (2024)
| |
Laura Ferrara |
YOLO #NEUEDRINGLICHKEIT (2015) (erschienen in What's next?)
| |
Anusca Ferrari |
Siehe Anusca Ferrari |
Siehe Anusca Ferrari |
Luna De Ferrari |
WikiSim (2008) (erschienen in WikiSym 2008)
| |
Reto Ferrari |
ICT- und Medienkonzept Kantonsschule Beromünster (2008)
| Siehe ICT- und Medienkonzept Kantonsschule Beromünster (2008)
|
Christine Ferraris |
LDL for collaborative activities (2007) (erschienen in Handbook of Visual Languages for Instructional Design)
| |
Estella Ferraro |
Digitalisierung - Subjekt - Bildung (2020)
Pädagogisches Wissen im Lichte digitaler und datengestützter Selbstoptimierung (2021)
Zum Verhältnis von Daten, Agency und Selbst (2024) (erschienen in Populismus und Protest)
| |
Leo Ferraro |
Schulfach Facebook (2013)
| Siehe Schulfach Facebook (2013)
|
Andres Ferrate |
Google Wave (2010)
Getting Started with Google Wave (2009)
| |
Thomas W. Ferratt |
Beyond stereotypes of IT professionals (2006)
| Siehe Beyond stereotypes of IT professionals (2006)
|
Xavier Ferré |
Starting out at university with team projects (2010) (erschienen in ITiCSE 2010)
| |
Eduarda Ferreira |
Fostering Inclusion in Portuguese Schools (2009)
| Siehe Fostering Inclusion in Portuguese Schools (2009)
|
Hugo Sereno Ferreira |
Incremental knowledge acquisition in software development using a weakly-typed Wiki (2009) (erschienen in WikiSym 2009)
| |
Joseph Ferreira |
Information Technologies That Change Relationships between Low-Income Communities and the Public and NonProfit Agencies That Serve Them (1998) (erschienen in High Technology and Low-Income Communities)
| |
Miriam Nathalie Fortuna Ferreira |
Creating Mobile Applications with App Inventor Adopting Computational Action (2023)
| Siehe Creating Mobile Applications with App Inventor Adopting Computational Action (2023)
|
Ferran Ferrer |
Tablet PCs, academic results and educational inequalities
| Siehe Tablet PCs, academic results and educational inequalities
|
Núria Ferran Ferrer |
Content Management for E-Learning (2010)
| Siehe Content Management for E-Learning (2010)
|
Fernando Ferri |
An Overview of Methods for Virtual Social Networks Analysis (2009)
| Siehe An Overview of Methods for Virtual Social Networks Analysis (2009)
|
Paolo Maria Ferri |
Children and Computers (2008) (erschienen in Digital Literacy)
| |
Nino Ferrin |
Bedingte Bildung (2022)
Spielräume des Geschlechtlichen (2008)
| |
Anthony Ferrini |
Uses, Limitations, and Trends in Web Analytics (2008) (erschienen in Handbook of Research on Web Log Analysis)
| |
Donald T. Ferris |
Book Review (1992) (erschienen in Computer Science Education 3/1992)
| |
S. Pixy Ferris |
Uses and Potentials of Wikis in the Classroom (2006)
| Siehe Uses and Potentials of Wikis in the Classroom (2006)
|
Helena Ferro |
Monitoreo y evaluación educativa del Plan Ceibal (2009)
| Siehe Monitoreo y evaluación educativa del Plan Ceibal (2009)
|
Patrick Ferro |
Evaluating the Symbiosis of DyKnow Software and Pen-Based Computing in the Rose-Hulman Classroom (2007)
| Siehe Evaluating the Symbiosis of DyKnow Software and Pen-Based Computing in the Rose-Hulman Classroom (2007)
|
Brian Ferry |
New Technologies, New Pedagogies (2009)
Virtual Learning Environment (ClassSim) Examined Under the Frame of Andragogy (2009) (erschienen in Looking Toward the Future of Technology-Enhanced Education)
| |
O. Ferstl |
Funktionen und Architektur einer Internet-Lernumgebung für individuelles und kooperatives Lernen (2000)
Eine MultiView-Benutzungsoberfläche für integrierte Lernumgebungen (2004) (erschienen in DeLFI 2004)
| |
Lutz Fery |
Die ersten Schritte ins Berufsleben (2000) (erschienen in LOG IN 3/4/2000) Die ersten Schritte ins Berufsleben (2000) (erschienen in LOG IN 2/2000)
| |
Miriam Ferzli |
In Support of Pair Programming in the Introductory Computer Science Course (2002)
| Siehe In Support of Pair Programming in the Introductory Computer Science Course (2002)
|
Georgios Fesakis |
Influence of the familiarization with «scratch» on future teachers' opinions and attitudes about programming and ICT in education (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Grégoire Fessard |
Are There Differences in Learning Gains When Programming a Tangible Object or a Simulation? (2019) (erschienen in ITiCSE 2019)
| |
Andreas Fest |
Computational Thinking in Primary Schools (2017)
Wirkmodelle zum Computational Thinking in der Grundschule (2017)
| |
Dale Fetherling |
Real Leaders Don't Do PowerPoint (2009)
| Siehe Real Leaders Don't Do PowerPoint (2009)
|
Doris Fetscher |
E-Learning in der Hochschule (2009)
| Siehe E-Learning in der Hochschule (2009)
|
Peter Fettke |
Evaluation automatisierter Ansätze für die Bewertung von Modellierungsaufgaben (2016) (erschienen in DeLFI 2016)
| |
Anita Fetz |
«Der Bundesrat verweigert sich komplett» (2020)
| Siehe «Der Bundesrat verweigert sich komplett» (2020)
|
Ellen Fetzer |
Die Universität als globaler Organismus (2009) (erschienen in E-Learning: Eine Zwischenbilanz)
| |
Marei Fetzer |
Reassembling the social classroom (2022)
| Siehe Reassembling the social classroom (2022)
|
Ralf Feuerstein |
Entwicklung, Stand und Perspektive eines Landesschulnetzes in Sachsen-Anhalt (1997) (erschienen in Informatik und Lernen in der Informationsgesellschaft)
| |
Michael S. Feurstein |
Erklärvideos von Studierenden und ihr Einsatz in der Hochschullehre (2017)
| Siehe Erklärvideos von Studierenden und ihr Einsatz in der Hochschullehre (2017)
|
W. Feurzeig |
Programming-Languages as a Conceptual Framework for Teaching Mathematics (1969)
| Siehe Programming-Languages as a Conceptual Framework for Teaching Mathematics (1969)
|
Dominik Feusi |
Politik bremst schnelles Handynetz (2019)
Zu Tode reorganisiert (2019)
| |
Robert Feustel |
«Am Anfang war die Information» (2018)
| Siehe «Am Anfang war die Information» (2018)
|
Fiona Feuz |
Gemeinsam Drehbücher schreiben (2019)
| Siehe Gemeinsam Drehbücher schreiben (2019)
|
Martin Feuz |
Jedem Google-Benutzer ein eigenes Web (2011)
| Siehe Jedem Google-Benutzer ein eigenes Web (2011)
|
Patrick Feuz |
«Vielleicht muss die Schule dereinst wieder weniger machen» (2013)
Wie Politiker die Medien instrumentalisieren (2011)
| |
Carl-Christian Fey |
Schulische Bildungsmedien zwischen staatlicher Steuerung und „freier“ Selbstregulation (2015)
| Siehe Schulische Bildungsmedien zwischen staatlicher Steuerung und „freier“ Selbstregulation (2015)
|
Christian Fey |
Kostenfreie Online-Lehrmittel (2015)
Bildungsmedien Online (2013)
| |
Dietmar Fey |
A normative competence structure model for embedded micro- and nanosystems development (2011) (erschienen in ITiCSE 2011)
| |
Paul Feyerabend |
Siehe Paul Feyerabend |
Siehe Paul Feyerabend |
Richard Feynman |
Siehe Richard Feynman |
Siehe Richard Feynman |
Richard P. Feynman |
Kümmert Sie, was andere Leute denken? (1988)
| Siehe Kümmert Sie, was andere Leute denken? (1988)
|
Doris Fiala |
Ist der Skandal der eigentliche Skandal? (2020)
| Siehe Ist der Skandal der eigentliche Skandal? (2020)
|
Robert G. Fichman |
Information Technology Diffusion (1992)
| Siehe Information Technology Diffusion (1992)
|
Wolfgang Fichten |
Forschendes Lernen in der Lehrerbildung (2010)
| Siehe Forschendes Lernen in der Lehrerbildung (2010)
|
Adrienne Fichter |
Siehe Adrienne Fichter |
Siehe Adrienne Fichter |
Christian Fichter |
Es gibt ein Zauberwort gegen Stress (2021)
«Medien schüren bewusst Empörung» (2021)
Die 10 Gebote des Selbstmanagements (2019)
Die Homeoffice-Illusion (2019)
| |
Klaus Fichter |
Ressourceneffiziente IT in Schulen (2009)
| Siehe Ressourceneffiziente IT in Schulen (2009)
|
Frank Ficker |
Industrie 4.0 (2018)
| Siehe Industrie 4.0 (2018)
|
Detlef Fickermann |
Schulbücher im Fokus (2012)
«Langsam vermisse ich die Schule...» (2020)
| |
Patricia Fidalgo |
Instructional materials and students’ learning styles (2018)
| Siehe Instructional materials and students’ learning styles (2018)
|
Colin J. Fidge |
Further evidence of a relationship between explaining, tracing and writing skills in introductory programming (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| - ICER 2012
- Visual Program Simulation in Introductory Programming Education
- Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018.
- SIGCSE 2019
- Stochastic Tree-Based Generation of Program-Tracing Practice Questions
- Koli Calling 2013
- ICER 2020
- Diagramming as a Strategy for Primary/Elementary-Age Program Comprehension
- Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019
- WiPSCE '20
- Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education
|
Devin Fidler |
Future Work Skills 2020 (2011)
| Siehe Future Work Skills 2020 (2011)
|
Hannah Fidoten |
Do faculty recognize the difference between computer science and information technology? (2012) (erschienen in SIGCSE 2012)
| |
Henriette Fiebig |
Wikipedia schöner Schein und nichts dahinter? (2006) (erschienen in LOG IN 141/142/2006) Online: Wikipedia für die Schule (2006) (erschienen in LOG IN 138/139: Unterrichtsentwicklung) Wikipedia in der Schule (2006)
| |
Anja Fiebiger |
Smartphone oder Bleistift? (2019)
| Siehe Smartphone oder Bleistift? (2019)
|
Rebecca Fiebrink |
Using Distributed Cognition Theory to Analyze Collaborative Computer Science Learning (2015)
How Machine Learning impacts the Undergraduate Computing Curriculum (2018)
| |
Oliver Fiechter |
Aufstieg der digitalen Stammesgesellschaft (2016)
| Siehe Aufstieg der digitalen Stammesgesellschaft (2016)
|
Ursula Fiechter |
Die Lehrkräfte von morgen (2005)
| Siehe Die Lehrkräfte von morgen (2005)
|
Marina Fiedler |
Geistiges Eigentum: Schutzrecht oder Ausbeutungstitel? (2008)
| Siehe Geistiges Eigentum: Schutzrecht oder Ausbeutungstitel? (2008)
|
Matthias Fiedler |
«Die Anweisung lautete: Seid kreativ» (2017)
| Siehe «Die Anweisung lautete: Seid kreativ» (2017)
|
Sebastian Fiedler |
Siehe Sebastian Fiedler |
Siehe Sebastian Fiedler |
Deborah A. Fields |
Debuggems to assess student learning in e-textiles (abstract only) (2012) (erschienen in SIGCSE 2012) Programming in the wild (2014)
Diversifying high school students' views about computing with electronic textiles (2014)
Combining Big Data and Thick Data Analyses for Understanding Youth Learning Trajectories in a Summer Coding Camp (2016) (erschienen in SIGCSE 2016) A cascading mentoring pedagogy in a CS service learning course to broaden participation and perceptions (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Cupcake cushions, scooby doo shirts, and soft boomboxes (2013) (erschienen in SIGCSE 2013) Rethinking Debugging as Productive Failure for CS Education (2019)
| |
Carmen Fies |
Classroom Response Systems
| Siehe Classroom Response Systems
|
Leslie D. Fife |
From Archi Torture to architecture (2007) (erschienen in Computer Science Education 2/2007)
| |
Wade S. Fife |
A course in real-time embedded software (2007) (erschienen in Computer Science Education 2/2007)
| |
Candace Figg |
The Framework of TPACK-in-Practice (2015)
| Siehe The Framework of TPACK-in-Practice (2015)
|
Bernd Figgen |
Informatik - innovative Konzepte zur Gestaltung einer offenen Anfangssequenz mit vielfältigen Erweiterungen (2005)
| Siehe Informatik - innovative Konzepte zur Gestaltung einer offenen Anfangssequenz mit vielfältigen Erweiterungen (2005)
|
Kathrin Figl |
The student view on online peer reviews (2009) (erschienen in ITiCSE 2009)
| |
Mariana G. Figueiro |
Light level and duration of exposure determine the impact of self-luminous tablets on melatonin suppression (2012)
| Siehe Light level and duration of exposure determine the impact of self-luminous tablets on melatonin suppression (2012)
|
Mario A. Figueroa |
The control of a toy robot ARM (1987) (erschienen in SIGCSE 1987)
| |
David S. Fike |
Does Clicker Technology Improve Student Learning? (2012)
| Siehe Does Clicker Technology Improve Student Learning? (2012)
|
Renea Fike |
Does Clicker Technology Improve Student Learning? (2012)
| Siehe Does Clicker Technology Improve Student Learning? (2012)
|
Martin Filbrandt |
Welche Netze brauchen Schulen? (2009)
| Siehe Welche Netze brauchen Schulen? (2009)
|
Eliza Filby |
«Die Generation Z bewegt sich auf dem Arbeitsmarkt wie auf Tinder» (2023)
| Siehe «Die Generation Z bewegt sich auf dem Arbeitsmarkt wie auf Tinder» (2023)
|
Marco Fileccia |
Regeln sind fürn Arsch (2009)
LAN-Party in der Schule? (2006) (erschienen in Gendergerecht unterrichten) Informationskompetenz in der Schule (2012) (erschienen in Informationskompetenz im Kindes- und Jugendalter) Was tun bei Cyber-Mobbing? (2009)
| |
Christian Filk |
Computerunterstütztes kooperatives Lehren und Lernen (2003)
MediaMatters! (2015)
| |
Benjamin Fillisch |
How to Design Adaptive Information Environments to Support Self-Regulated Learning with Multimedia (2017)
| |
Sarah Filman |
App Lab (2017) (erschienen in SIGCSE 2017)
| |