The Essential Role of Pedagogical Knowledge in Technology Integration for Transformative Teaching and LearningSusan N. Kushner Benson, Cheryl L. Ward, Xin Liang
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this chapter, the authors contend that in an era in which technology applications and usage have exploded; technology integration has not been fully realized. They begin the chapter by providing a brief description of a critical time period from the 1980s to 1990s, when computer technology use exploded in classrooms and educational settings. They explain that during this time, the quest for technology integration got side-tracked, taking the path toward technology skills professional development rather than a more essential route toward student learning. They then present some of the research from the 1990s that examined the impact of technology on learning, eventually serving as a catalyst for the development of the TPACK framework. Finally, they summarize their own work, in which pedagogical knowledge has emerged as the key factor in promoting technology integration that supports transformative learning and teaching practices, and conclude with recommendations for professional practice.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Richard E. Clark , Larry Cuban , Brian Ferry , Judith Harris , Jan Herrington , Anthony Herrington , Mark Hofer , Jessica Mantei , Ian Olney , L. Shulman | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | TPCK-Modell TPACK framework
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | The Essential Role of Pedagogical Knowledge in Technology Integration for Transformative Teaching and Learning: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 250 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


TPCK-Modell







, 250 kByte;
)
Biblionetz-History