/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Framework of TPACK-in-Practice

Designing Content-Centric Technology Professional Learning Contexts to Develop Teacher Knowledge of Technology-enhanced Teaching (TPACK)
Kamini Jaipal-Jamani, Candace Figg
Zu finden in: Technological Pedagogical Content Knowledge (Seite 137 bis 163), 2015 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2024. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Technological Pedagogical Content KnowledgeThis chapter presents the Framework of TPACK-in-Practice, a framework of identified characteristics and actions demonstrated by teachers in practice, when they effectively teach with technology. This framework emerged from findings of longitudinal studies of preservice and in-service teachers as they taught with technology in elementary classrooms. This Framework specifically highlights the TPACK knowledge that elementary teachers use in practice, associated with the knowledge intersections, namely, TPCK, TCK, and TPK. Further findings indicate that teacher knowledge of technology-enhanced teaching can be developed from the explicit teaching of these specific characteristics and actions. An illustrative example of the Framework’s usefulness in designing technology professional learning, for a variety of professional learning contexts (i.e., teacher education technology courses, in-service workshops), is discussed. Four stages to design professional learning workshops for teacher development of TPACK knowledge are presented. These four stages are: (a) modeling a technology-enhanced activity type (learning with the tool) to set the context and purpose for tool use, (b) integrating “pedagogical dialog” in a modeled lesson, (c) developing activity-specific technical skills through short tool demonstrations, and (d) applying TPACK-in-Practice to design their own task. The four stages provide guidelines for designing content-centric professional learning contexts for teacher development of TPACK knowledge.
Von Kamini Jaipal-Jamani, Candace Figg im Buch Technological Pedagogical Content Knowledge (2015) im Text The Framework of TPACK-in-Practice

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Charoula Angeli , Henry Becker , John Seely Brown , Allan Collins , P. Duguid , Judith Harris , David H. Jonassen , Matthew J. Koehler , Punya Mishra , L. Shulman , Nicos Valanides

Begriffe
KB IB clear
LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning , TPCK-ModellTPACK framework
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005  local  Modeling with Technology (David H. Jonassen) 5, 7, 7, 4, 1, 2, 9, 3, 4, 6, 5, 4 11 20 4 889
2008 Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators (Joel Colbert, Kim Boyd, Kevin Clark, Sharon Guan, Judith Harris, Mario Kelly, Ann Thompson) 7, 10, 3, 1, 1, 1, 10, 4, 5, 5, 4, 4 26 47 4 635
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local web  Those who understand (L. Shulman) 5, 2, 10, 16, 4, 10, 3, 12, 9, 14, 4, 9 127 7 9 1667
1987 local web  Knowledge and teaching (L. Shulman) 3, 10, 10, 5, 4, 1, 6, 2, 5, 10, 11, 8 59 5 8 640
1989 local web  Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 11, 15, 1, 2, 1, 6, 9, 3, 3, 5, 6, 6 75 12 6 1804
1994 local web  How Exemplary Computer-Using Teachers Differ From Other Teachers (Henry Becker) 2, 8, 8, 2, 1, 2, 2, 6, 6, 11, 6, 3 10 8 3 1050
2005 Meaningful learning (David H. Jonassen) 8 1 0 0
2007 local web  Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge (Judith Harris, Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 3, 8, 5, 2, 1, 1, 5, 3, 3, 4, 1, 4 2 21 4 548
2008 local web  Introducing TPCK (Matthew J. Koehler, Punya Mishra) 9, 6, 7, 5, 1, 2, 9, 3, 3, 6, 3, 2 23 28 2 570
2009 local web  Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT-TPCK (Charoula Angeli, Nicos Valanides) 9, 13, 3, 1, 7, 3, 5, 5, 4, 8, 6, 5 10 19 5 683

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.