The Framework of TPACK-in-PracticeDesigning Content-Centric Technology Professional Learning Contexts to Develop Teacher Knowledge of Technology-enhanced Teaching (TPACK)
Kamini Jaipal-Jamani, Candace Figg
Zu finden in: Technological Pedagogical Content Knowledge (Seite 137 bis 163), 2015
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
This chapter presents the Framework of TPACK-in-Practice, a framework of identified characteristics and actions demonstrated by teachers in practice, when they effectively teach with technology. This framework emerged from findings of longitudinal studies of preservice and in-service teachers as they taught with technology in elementary classrooms. This Framework specifically highlights the TPACK knowledge that elementary teachers use in practice, associated with the knowledge intersections, namely, TPCK, TCK, and TPK. Further findings indicate that teacher knowledge of technology-enhanced teaching can be developed from the explicit teaching of these specific characteristics and actions. An illustrative example of the Framework’s usefulness in designing technology professional learning, for a variety of professional learning contexts (i.e., teacher education technology courses, in-service workshops), is discussed. Four stages to design professional learning workshops for teacher development of TPACK knowledge are presented. These four stages are: (a) modeling a technology-enhanced activity type (learning with the tool) to set the context and purpose for tool use, (b) integrating “pedagogical dialog” in a modeled lesson, (c) developing activity-specific technical skills through short tool demonstrations, and (d) applying TPACK-in-Practice to design their own task. The four stages provide guidelines for designing content-centric professional learning contexts for teacher development of TPACK knowledge.
Von Kamini Jaipal-Jamani, Candace Figg im Buch Technological Pedagogical Content Knowledge (2015) im Text The Framework of TPACK-in-Practice Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Charoula Angeli , Henry Becker , John Seely Brown , Allan Collins , P. Duguid , Judith Harris , David H. Jonassen , Matthew J. Koehler , Punya Mishra , L. Shulman , Nicos Valanides | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning , TPCK-ModellTPACK framework | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Framework of TPACK-in-Practice: Designing Content-Centric Technology Professional Learning Contexts to Develop Teacher Knowledge of Technology-enhanced Teaching (TPACK): Artikel als Volltext @ Springer (: , 563 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.