Supporting Learning Analytics in Educational Games in consideration of Qualifications-Based LearningRamona Srbecky, Marcus Frangenberg, Benjamin Wallenborn, Matthias Then, Iván José Perez-Colado, Cristina Alonso-Fernandez, Baltasar Fernandez-Manjon, Matthias Hemmje
Zu finden in: DELFI 2021 (Seite 187 bis 192), 2021
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Zusammenfassungen
Computer and video games have established themselves in society and are increasingly finding their way into learning with so-called Educational Games (EduGame). EduGames often provides a fundamental analysis of learners' learning results, but there is currently no existing approach to map the learning results automatically to digital standardized machine-readable Qualifications. In addition, different learning providers tend to use different approaches to describe Qualifications, often in the form of free text. Therefore, it is currently impossible to compare the reached Competencies and Qualifications (CQ) across different learning providers or only manually with high effort. In this paper, a prototypical implementation for automated mapping of learners' learning results in EduGames to standardized CQ will be introduced. The paper presents the conceptual work, the subsequent prototypical implementation with the chosen Analytics Environment, Game Engine, Learning Management System, and the evaluation results.
Von Ramona Srbecky, Marcus Frangenberg, Benjamin Wallenborn, Matthias Then, Iván José Perez-Colado, Cristina Alonso-Fernandez, Baltasar Fernandez-Manjon, Matthias Hemmje im Konferenz-Band DELFI 2021 (2021) im Text Supporting Learning Analytics in Educational Games in consideration of Qualifications-Based Learning Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computerspielecomputer game , learning analyticslearning analytics , Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.